:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

سخن گفتن از زبان جهانی فرش

رییس مرکز ملی فرش ایران در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه فرش شینینگ با موضوع «زبان جهانی فرش» سخنرانی کرد.
کد خبر: ۹۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲






اقتصادگردان_ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، حمید کارگر که به دعوت استاندار چینگهای در نمایشگاه فرش شینینگ حضور یافته بود، در سخنانی با اشاره به تصمیم دولت چین بر احیای جاده ابریشم، این ایده را موجب تقویت روابط فرهنگی و تجاری کشورهای واقع در مسیر این جاده دانست.

رییس مرکز ملی فرش ایران که به زبان انگلیسی سخن می گفت، با یادکرد از سابقه دیرین فرشبافی در ایران، این میراث را نه تنها از آن ایران که برای همه بشریت دانست که می تواند پیام هنر و عشق را منتشر سازد.

کارگر در ادامه افزود: فرش ایرانی فقط مجموعه ای از نقش ها و نقشمایه ها نیست بلکه روح و احساس و عواطف بافندگان خود را نیز عرضه می کند آنچنانکه گویی دستبافته های ایرانی نه با دست که با قلب و جان بافته می شوند.

وی زبان عشق و احساس را جهانی دانست و از همین منظر خواستار بازخوانی فرش و زبان عاشقانه پنهان در آن شد و همگان را به کشف زبان مشترک پنهان در فرش های مناطق مختلف دنیا دعوت کرد.

 رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به مشترکات موجود در نقش فرش های ایران، آسیای شرقی تا بومیان آمریکا، چنین مواردی را زبان مشترک و جهانی فرش توصیف کرد و با قرائت شعری از مولانا خواستار رجعت به ریشه ها شد.

کارگر در سخنان خود بار دیگر بر توانمندی جاده ابریشم بر احیا و تقویت روابط فرهنگی، هنری و تجاری تاکید کرد و حاضران را به بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران دعوت کرد.