:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

ایجاد بانک اطلاعاتی فروشگاه های صنایع دستی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ایجاد بانک اطلاعاتی فروشگاه های صنایع دستی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶



اقتصادگردان_ به گزارش نصر، مرتضی آبدار افزود: به منظور جمع آوری و ثبت اطلاعات این فروشگاه ها در استان از سوی این اداره کل فراخوان صادر شده است و فعالان و مالکان این فروشگاه ها می توانند آدرس، شماره تلفن و نام مالک را به شماره 09144085296 ارسال کنند.

وی اظهار کرد: اطلاعات مذکور پس از جمع بندی و تکمیل در سایت این اداره کل به آدرس www.eachto.ir در دسترس گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: جمع آوری و ثبت اطلاعات این فروشگاه ها در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در سال جاری انجام می شود.

آبدار ادامه داد: اهتمام در راستای تولید و فروش صنایع دستی و جلوگیری از عرضه محصولات بی‌کیفیت با هدف ارتقا آگاهی و ایجاد فرهنگ خرید صنایع دستی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

آذربایجان شرقی از کانون های صنایع دستی ایران بوده و انواع فرش، قالیچه، جاجیم، خورجین، گلیم، شال، گلیمچه، ظروف سفالی و سرامیک، اقسام سبد حصیری، پارچه های پشمی و ابریشمی، سوزن دوزی، نقره سازی، قلاب بافی، حوله و پتوبافی، کفاشی و کفش دوزی از عمده صنایع دستی استان را تشکیل می دهد.