:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
استاندار کرمان خبر داد:

جهش قابل ملاحظه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان طي دولت تدبير و اميد فرهنگي

کرمان آنلاين - استاندار کرمان از جهش قابل ملاحظه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان طي دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با ايجاد رقابت بين مراکز گردشگري و تفريحي در جهت جذب گردشگران داخلي و خارجي گام بردارد.
کد خبر: ۹۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹





اقتصادگردان_ استاندار کرمان از جهش قابل ملاحظه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان طي دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با ايجاد رقابت بين مراکز گردشگري و تفريحي در جهت جذب گردشگران داخلي و خارجي گام بردارد.
به گزارش روابط عمومي استانداري کرمان، عليرضا رزم حسيني بعد از ظهر پنجشنبه در ديدار مديرکل و معاونين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان، افزود: اهميت ميراث فرهنگي بيشتر از صنعت و معدن نباشد، کمتر نيست زيرا سازماني است که با تاريخ و تمدن يک سرزمين سر و کار دارد.
وي با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان، يادآورشد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در دولت يازدهم يک جهش قابل ملاحظه اي پيدا کرد.
استاندار کرمان تصريح کرد: در ابتداي آغاز به کار دولت يازدهم در استان کرمان، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در حاشيه بود اما امروز به سازماني فعال و پويا مبدل شده است و شاهد همدلي خوبي بين مجموعه ميراث هستيم.
رزم حسيني با تاکيد براينکه علارغم اقدامات صورت گرفته اما استان کرمان با نقطه مطلوب فاصله دارد، خاطرنشان کرد: حوزه آموزش در استان کرمان کمتر مورد توجه قرار گرفته است لذا سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با ساماندهي رستوران ها و مراکز اقامتگاهي مي تواند در جهت آموزش رايگان آنها گام بردارد.
وي يادآور شد: در مجموعه تفريحي و گردشگري قائم شهر کرمان بدنبال آن هستيم تا سالن مدرن با رعايت استانداردهاي جهاني احداث نمائيم تا اين شهر بتواند ميزبان کنفرانس هاي جهاني باشد و از اين حوزه درآمدزايي کند.

****ورود 50 درصد گردشگر به استان کرمان طي دو ماه سال جاري
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حمايت هاي قاطع استاندارکرمان، گفت: با مرور و بررسي تاريخچه سازمان ميراث فرهنگي استان کرمان در مي يابيم که در دولت تدبير و اميد حجم کارهاي سترگ و عظيم در دوره مديريت رزم حسيني به عنوان نماينده عالي دولت در استان کرمان در اين سازمان رخ داده است که همگان به اين امر اذعان دارند.
محمود وفايي با تاکيد براينکه استان کرمان پس از سالها مهجوريت طي دولت تدبير و اميد و با حمايت هاي استاندار کرمان در حوزه گردشگري در سطح کشور مطرح شد، افزود: ابنيه و آثار با ارزشي که معطوف به دوره هاي خاص هستند، در اين دوره بازسازي و مرمت شدند.
وي با اشاره به اينکه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان علاوه بر امورات اجرايي در مباحث ديگري همچون مباحث علمي، پژوهشي و فرهنگي فعال است، يادآورشد: ادغام اين سه حوزه در قالب يک سازمان موجب شده است تا گاهي اوقات يک پارادوکس صورت پذيرد اما در دولت تدبير و اميد هماهنگي خوبي بين واحدها انجام گرفته است.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان با اشاره به اينکه رويکرد استاندار کرمان موجب شده است تا برنامه هاي تعاملي را به طور جد در اين حوزه ها دنبال کنيم، تصريح کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري امروز مزاحم توسعه نيست بلکه به عنوان سازمان پيشرو در مباحث توسعه اي شناخته و مطرح شده است.
وفايي ضمن تشريح اقدامات و عملکرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان طي دولت تدبير و اميدف خاطرنشان کرد: استان کرمان در دو ماه گذشته سال جاري نسبت به دو ماه سال گذشته بيش از 50 درصد ورود گردشگر داشته است و با تثبيت اين روند، استان کرمان به عنوان يکي از مقاصد چهارگانه گردشگري ايران مطرح خواهد شد.
وي از معرفي شهر کرمان به عنوان ميزبان روز جهاني گردشگري در 27 سپتامبر 2019خبر داد و تصريح کرد: امروز فعاليت هاي استاندار کرمان و مجموعه کارکنان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان به ثمر نشسته است.

به گزارش روابط عمومي استانداري کرمان، در ادامه اين ديدار معاونين اداره کل ميراث فرهنگيف صنايع دستي و گردشگري استان به تشريح عملکردشان در حوزه هاي مختلف پرداختند.