:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

کاهش ضریب جینی از مسير رشد اشتغال پایدار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با روش پرداخت یارانه نقدی، تنها در کوتاه مدت ضریب جینی کاهش می یابد، گفت: بهبود فضای کسب و کار از عوامل موثر در رشد درآمدزایی در کشور است.
کد خبر: ۹۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
اقتصاد گردان - شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با «خانه ملت» با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای برای توزیع عادلانه ثروت در کشور گفت: کاهش نابرابری در اقتصاد و اشتغالزایی از مولفه های مهمی است که باید دولت دوازدهم آن را در دستور کار قرار دهد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستیابی به ضریب جینی 0.34 یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست های اقتصادی کشور روی آن تاکید شده، بنابراین باید با برنامه ریزی مدون تلاش کرد تا نابرابری های اقتصادی جامعه رفع شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید منابع مالی به ایجاد اشتغال پایدار اختصاص داده شود تا سطح درآمدها در کشور بطور متوازن ارتقا یابد.
حسن پور بیگلری تصریح کرد: موضوع توزیع ثروت عادلانه در بلند مدت باید از راهبردهای مهم اقتصادی در کشور باشد و نباید فراموش کرد با روش پرداخت یارانه نقدی در کوتاه مدت ضریب جینی کاهش می یابد اما این امکان وجود دارد در بلندمدت فاصله طبقاتی افزایش یابد.
وی ادامه داد: باید با افزایش پوشش سطح بیمه ها به رفاه اقتصادی خانوارها توجه شود، بنابراین باید از راهکارهای متنوع برای توزیع عادلانه ثروت و رفاه استفاده شود.
حسن پور بیگلری گفت: بهبود فضای کسب و کار از عوامل موثر در  رشد درآمد زایی در کشور است که می تواند نقش مهمی در کاهش ضریب جینی داشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تقویت بنگاه های اقتصادی از عوامل موثر در ایجاد ثروت در کشور است که در این راستا باید بانک ها تسهیلات مناسب به بنگاه ها اختصاص دهند تا مشکل کمبود نقدینگی بنگاه ها رفع شود.