:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

برجام دست واسطه‌های هوایی را کوتاه کرد، هر هواپیما 1000 شغل می‌سازد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، اظهار کرد: اگر برجام را سندی بدانیم که تاثیراتی جدی با خود برای اقتصاد ایران به همراه آورده است، قطعا یکی از جدی‌ترین این تاثیرات کوتاه کردن دست واسطه‌های فعال در صنعت هوایی است.
کد خبر: ۹۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
اقتصادگردان- اصغر فخریه کاشان در مراسم ورود هواپیماهای ATR به ایران با بیان این مطلب، گفت: پیش از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ما فضایی برای مذاکره مستقیم برای خرید هواپیما، تعمیر و نگهداری و وارد کردن قطعات جدید نداشتیم. این در حالی است که در طول دو سال گذشته ایران تقریبا با تمام شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه هوایی مذاکره کرده و بسیاری از آنها وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که این اقدام در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود، عنوان کرد: با واردات هواپیماهای جدید از یک سو امکان توسعه تمام بخش‌های صنعت هوایی و البته اقتصاد ایران به وجود می‌آید. از سویی دیگر طبق برآوردهای صورت گرفته با ورود هر هواپیما به طور میانگین 1000 شغل ایجاد می‌شود و این به معنای آن است که با ورود هفت فروند هواپیما با توانسته‌ایم 7000 شغل به وجود بیاوریم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به پیامی که اجرایی شدن قراردادهای اقتصادی ایران در سطح جهان دارد، توضیح داد: در دل قراردادهای واردات هواپیما به ایران بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اقتصادی فعال شده‌اند. این به معنای آن است که اعتماد به ایران و جمهوری اسلامی افزایش یافته و ایران توانسته تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اقتصادی را به کشور وارد کند.

فخریه کاشان اضافه کرد: آنچه امروز نتیجه آن را می‌بینید به ماه‌ها بررسی و مذاکرات پیچیده باز می‌گردد. در طول این مدت وزیر راه و شهرسازی با جسارت و شجاعتی که از خود نشان داد پیگیری این قراردادها را نهایی کرد و در کنار آن دولت و مجلس و رییس کل بانک مرکزی توانستند قدم‌های بزرگی بردارند تا امروز شاهد ورود این هواپیماها به ایران باشیم.