:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
معاون صنایع دستی کشور:

مردم به برنامه ای رای دهند که زمینه ساز توسعه صنایع دستی باشد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور گفت: هموطنان برای ادامه توسعه صنایع دستی به برنامه ای رای دهند که موجب توسعه صنایع کوچک و صنایع دستی شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷



اقتصادگردان_ به گزارش سرویس استان ها«آرتنا»،«بهمن نامور مطلق» امروز و در گفت و گویی در شاهرود افزود: متاسفانه برخی از برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری منجر به مرگ صنایع دستی می‌شود و هنرمندان و مردم در این زمینه باید هوشیار باشند.
 
وی با بیان اینکه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه های خود وعده هایی از جمله چند برابر کردن یارانه‌ها می‌دهند، گفت: چند برابر کردن یارانه ها نتیجه ای جز مرگ صنایع کوچک و صنایع دستی به همراه نخواهد داشت.
 
نامور مطلق با تاکید بر اینکه برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری باید بر محور افزایش تولید و اشتغال باشد، افزود: باید ذهن مردم را به جای دریافت کمک و اعانه به طرف خلاقیت و تولید عزتمندانه سوق دهیم.
 
وی با بیان اینکه صنایع‌دستی کشور از برنامه برخی افراد، ضربه‌های مهلک دریافت کرده است، گفت: تخصیص یارانه ها موجب خارج شدن صنایع دستی از عرصه رقابتی، افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش دستمزد صنعتگران شد.
 
نامور مطلق با تاکید بر اینکه با زحمات زیاد توانستیم صنایع دستی ایران را دوباره وارد عرصه رقابت کنیم، افزود: وقتی قیمت تمام شده کالاها و صنایع دستی بالا رود، زمینه وارد شدن کالای قاچاق فراهم می شود.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور امروز و با هدف بازدید از کارگاههای صنایع دستی شاهرود به استان سمنان سفر کرده است.