:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

عضو کمیسیون صنایع : کاهش قیمت پرایدفقط تا700 هزار تومان

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: مطمئن باشید در این کاهش قیمت ها پراید بیش تر از 700 هزار تومان کاهش نمی یابد.
کد خبر: ۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
مهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت های خودرو سازی در حال حاضر خودرویی برای فروش فوری ندارند و دریافت خودرو  از طریق ثبت نام نیز عملا به سال 92 موکول خواهد شد، گفت: این گونه خبرها باعث می شود تا تقاضا برای خرید بیشتر شود و آثار روانی بر جامعه داشته باشد.

 سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش قیمت 500 هزار تومانی تا 4 میلیونی خودروها اظهار داشت: به نظر می رسد که این کاهش قیمت تنها مختص شب عید بوده و این احتمال هست که در سال جدید قیمت خودروها به حالت سابق باز گردد.

وی با بیان اینکه شرکت های خودرو سازی در حال حاضر خودرویی برای فروش فوری ندارند و از طریق ثبت نام نیز عملا خوردرو در سال 92 تحویل داده می شود، گفت: این گونه خبرها باعث می شود تا تقاضا برای خرید بیشتر شده و آثار روانی بر جامعه داشته باشد.

بیاتیان در ادامه افزود: وقتی می گویند قرار است قیمت خودروها کاهش پیدا کند یعنی قیمت پژو جی ال ایکس 750 هزار تومان و قیمت خودروهایی مانند سوزوکی و مگان شاید 3 میلیون تومان کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه خود مدیران خودروسازی اذعان دارند که قیمت تمام شده برای تولید خودرو پراید 16میلیون و دویست هزار تومان است و تنها یک میلیون برای خودرو ساز سود خواهد داشت گفت: مطمئن باشید در این کاهش قیمت ها پراید بیش تر از 700 هزار تومان کاهش نمی یابد.

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت های خودرو سازی اظهار داشت: با بررسی های این کمیته حتما قیمت اصلی خودروها مشخص شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.

بیاتیان همچنین تصریح کرد: رئیس کمیته تحقیق و تفحص از شرکت های خودرو سازی از بین شش نفر اصلی و امضاء کننده این طرح انتخاب می شوند و به احتمال زیاد آقای علیلو نماینده شبستر با رای اعضا رئیس این کمیته خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه تا آخر این هفته رئیس و نواب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از شرکت های خودرو سازی مشخص و کار شناسان نیز در شرکت های خودرو سازی مستقر خواهند شد، گفت: امیدواریم در  شش ماه اول سال 92 گزارش نتیجه تحقیق و تفحص را در جلسه علنی مجلس قرائت کرده و به اطلاع مردم برسانیم.