:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش اراضی آبی کردستان در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش اراضی آبی در استان کردستان می‌تواند اقدام ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد بخش کشاورزی باشد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
اقتصادگردان- محمود حجتی، روز شنبه (5 اسفند) در مراسم آغاز عملیات اجرایی با افتتاح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی از محل سد آزاد و سد زیویه در استان کردستان، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این حوزه کافی نیست و باید بیشتر از انچه مدنظر و تعیین شده است باشد.

وی افزود: آب و خاک دو ظرفیت خدادادی هستند که به عنوان ارزشمندترین هدایای خداوند باید به بهترین شکل ممکن با استفاده بهینه به کار گرفته شوند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود گفت: باید نیروهای انسانی که در استان کردستان وجود دارد به عنوان یک ظرفیت ویژه به کار گرفته شوند. 

وی در ادامه یادآور شد: افزایش اراضی آبی در استان کردستان می‌تواند اقدام ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد بخش کشاورزی باشد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهمی که مدنظر وزارت جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی استان کردستان است افزایش اراضی آبی با تخصیص آب از محل رودخانه‌های مرزی و سدهای استان کردستان است که می‌تواند اقتصاد کشاورزی را رونق دهد.

حجتی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تخصیص اعتبارات و بکارگیری نیروی انسانی در این استان وجود ندارد و منابع مالی برای تحقق اهداف در برنامه توسعه اراضی آبی به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه، اصرار به انجام کار از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است که باید اولویت‌دار تر به آن نگاه کرد، گفت: مدیران یا کارمندانی که در انجام خدمت به مردم کوتاهی کنند به هیچ وجه قابل بخشش نیستند و ارائه خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی در هر شرایطی به عنوان یک مهم انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سهم اراضی آبی استان کردستان نسبت به اراضی دیم بسیار کم است، گفت: این موضوع توسط استاندار و مدیران کل جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود و امیدواریم با همت و همکاری بیشتر وزارت نیرو باید شاهد تحقق تخصیص آب در این استان باشیم.

وی گفت: با وجود 2 برابر بارندگی استان کردستان نسبت به متوسط کشوری، انتظار می‌رود 17 هزار هکتار از اراضی پیش بینی شده برای تبدیل به اراضی آبی تا پایان سال 96 تکمیل و در اختیار بهره برداران قرار گیرد. 

در پایان این مراسم عملیات اجرایی و افتتاح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در استان کردستان به بهره برداری رسید.