:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

هشدار همتی به دارندگان خودروهای گران قیمت

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دارندگان خودروهای گران قیمت باید برای خرید بیمه بدنه اقدام کنند در غیر این صورت تعهد بیمه ای برای آنها بیش از ۱۲۵میلیون تومان نخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- عبدالناصر همتی درباره بیمه خودرو های گران قیمت، افزود: دارندگان خودروهای گران قیمت را تنبیه نکردیم، درواقع قانون این را می گوید که وقتی خودرو معمولی با یک خودرو گران قیمت تصادف می کند، نرخ تعهدات بیمه ای برای فرد خاطی( خودروی ارزان) فقط ۵۰ درصد نرخ دیه یعنی ۱۲۵ میلیون تومان فعلی در نظر گرفته شده است . بنابراین آنهایی که خودروی گرانقیمت دارند باید خود برای خرید بیمه بدنه  اقدام کنند در غیر این صورت تعهد بیمه ای بیش از ۱۲۵میلیون تومان نخواهد بود . 

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: مسئولیت مردم در جامعه اندازه مشخصی دارد پس نباید توقع داشت شخصی که توان مالی ۵۰۰ میلیون تومانی ندارد بتواند خسارت ۵۰۰ میلیونی را پرداخت کند. 

وی افزود : کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه ۴میلیونی هم خریداری کنند .

همتی با اشاره به ۶۶ ماده و ۵۵ تبصره در ۱۶ آیین نامه اجرایی به تهیه و تنظیم ۸ آیین نامه از این تعداد اشاره کرد و افزود : برای حل مشکل  ۹ درصد ارزش افزوده در بیمه نامه شخص ثالث مقرر شد تا در قالب یک لایحه جدید به مجلس فرستاده شود. 

رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص پرداخت خسارت های وزارت بهداشت نیز گفت: حدود ۱۰ درصد ارزش بیمه شخص ثالث به این وزارت خانه پرداخت می شود. زیرا هزینه تمام کسانی که در سوانح دچار آسیب می شوند توسط وزارت بهداشت تقبل می شود. همچنین به نیروی انتظامی نیز سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان پرداختی داریم اما متاسفانه تابحال به ما گزارشی مبنی بر چگونه هزینه کردن این مبلغ داده نشده است.

وی افزود : تا زمانی که نرخ دیه افزایش نیابد قطعا قیمت بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد. ما بدنبال کاهش هم هستیم.

همتی با اشاره به دیگر ویژگی های قانون جامع بیمه شخص ثالث ادامه داد : دیگر نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست و پیش بینی شده تا همه موارد افزایشی را صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت کند ، برای دوماه پایان سال هم تمهیداتی اتخاذ خواهیم کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند .

رییس کل بیمه مرکزی توضیح داد: در تدوین جدید قانون بیمه شخص ثالث ذکر شده است که طرف مقصر حادثه دیگر  زندانی نخواهد شد، و  تعهد از سوی شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت پرداخت می شود البته به شرطی که عمدی در کار نباشد .

وی ادامه داد: پیش بینی شده کسانی که موفق به خرید بیمه نشده اند یا شرایط مناسبی نداشته اند حتی الامکان شرایطی فراهم می کنیم که زندانی نشوند و بر اساس شرایط افراد آن ها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند.

به گفته همتی در قانون جدید ذکر شده که تخفیف یا جرایم فردی که کوپن بیمه نامه وی جدا شده بطور یک جا از بین برود تمهیداتی اندیشیده شده تا کاهش یا جریمه بیمه بصورت پلکانی باشد.