:
كمينه:۱۱.۹۹°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
معاون وزیر ارتباطات خبر داد

بهره‌گیری از خطوط برق فشار قوی برای دسترسی به فیبر نوری

معاون وزیر ارتباطات از رایزنی و مذاکرات این وزارتخانه با وزارت نیرو خبر داد تا بدین ترتیب از ظرفیت کابل‌های برق فشار قوی برای انتقال شبکه فیبر نوری بهره‌گیری شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷


اقتصادگردان- نصرالله جهانگرد صبح امروز در حاشیه مراسمی با مسوولان وزارت نیرو، اظهار کرد: وزارت نیرو حدود ۲۲ هزار کیلومتر شبکه برق فشار قوی و بیش از ۱۳۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق دارد که تمام این شبکه امکان انتقال دیتا را به شرط انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که تکنولوژی جدید OPGW امکان بهره‌گیری از کابل‌های برق فشار قوی برای نصب فیبر نوری را فراهم می‌کند، گفت: البته ما در گذشته نیز در این خصوص همکاری‌هایی داشته‌ایم و براین اساس در برخی مسیرهای خاص مانند نقاط شمالی تهران و مسیرهای کوهستانی که امکان نصب کابل زمینی وجود نداشته از شبکه برق برای دسترسی به فیبر نوری بهره گرفته‌ایم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین عنوان کرد: خوشبختانه در این شبکه تا حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار کیلومتر استفاده شده و طبق تفاهم‌های صورت گرفته قرار بر آن است که همکاری‌ها در این حوزه توسعه پیدا کند.

جهانگرد همچنین در خصوص بهره‌گیری از تکنولوژی IT برای هوشمندسازی کنتورها خبر داد و گفت: تاکنون در کشور حدود ۴۵۰ هزار کنتور به حالت هوشمند در آمده‌اند که قرار بر آن است این روند توسعه یافته و در بخش‌های آب و گاز نیز از این کنتورها بهره‌گیری شود، چرا که استفاده از کنتورهای هوشمند علاوه بر آنکه کاربران را در اطلاع از میزان استفاده خود از انرژی مطلع می‌کند شرایطی برای مدیریت مصرف هم به وجود می‌آورند.

وی همچنین از انجام تفاهم‌هایی برای پیگیری مشترک پروژه‌های اینترنت اشیاء میان وزارت ارتباطات و وزارت نیرو خبر داد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از جمله مواردی دانست که موجب توسعه این بخش می‌شود.