:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
ایجاد اشتغال موقت برای کارجویان

صدور گواهینامه بین‌الملی برای متقاضیان کار

خبراقتصادی: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اجرای طرح های کارورزی برای ایجاد اشتغال موقت کارجویان دانشگاهی و در پی آن اشتغال پایدار خبر داد و گفت: صدور گواهینامه های معتبر برای متقاضیان کار در خارج نیز انجام می شود.
کد خبر: ۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵


کوروش پرند از اجرای برنامه اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی و امضای تفاهم نامه در اینباره خبر داد و گفت: با برخی از دستگاه ها از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زیرمجموعه های صنعت، معدن و تجارن و مسکن و شهرسازی قرارهایی را برای ارائه آموزش کارورزی داریم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در قالب این تفاهم نامه ها، این دستگاه ها برای پذیرش دانش آموختگان دانشگاهی در واحدهای پذیرنده خصوصی تحت پوشش خود به مدت حداکثر 11 ماه، متعهد شدند.
پرند خاطر نشان کرد: اجرای این طرح و ارائه آموزش های کارورزی به منظور ایجاد اشتغال موقت برای کارجویان دانشگاهی است که پس از آن می تواند منجر به اشتغال پایدار برای آنها شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، افزود: از طریق تفاهم نامه همکاری با سازمان و جهاد دانشگاهی به دنبال هم افزایی در استفاده از ظرفیت ها و امکانات دو طرف به ویژه در ارتقای کیفیت برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی مورد نیاز واحدهای اقتصادی، مربیان و کارشناسان هستیم.
وی آینده پژوهشی در حوزه مشاغل مورد نیاز صنایع و سایر واحدهای تولیدی و خدماتی، را از جمله اهداف این همکاری دانست و گفت: شناسایی و تأمین نیازهای مهارتی دانشجویان، دانش آموختگان دانشگاه ها، متخصصان و مدیران شاغل و تهیه و تدوین استانداردها و دوره های مهارتی تکمیلی بین سطوح تحصیلی به منظور تأمین، به روز رسانی و ارتقای مهارت منابع انسانی نیز از دیگر برنامه هایی است که دنبال می شود.
این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای کشور، تدوین و یکسان سازی استانداردها و سرفصل های آموزشی مشترک، طراحی، برنامه ریزی و اجرای طرح ها و دوره های آموزشی در قالب نظام جامع آموزش مهارت و فناوری و استفاده از ظرفیت، امکانات علمی و اجرایی طرفین برای افزایش کیفیت دوره های آموزشی، را نیز از اهداف دیگری دانست که در بحث مهارت آموزی نیروی کار مطرح است.
پرند صدور گواهینامه های معتبر بین المللی به متقاضیان به ویژه متقاضیان کار در خارج از کشور، زمینه سازی و گسترش ارتباطات فعال و مؤثر سازمان و جهاد در زمینه آموزش مشاغل، مهارت ها و فناوری های نوین و پیشرفته و تهیه سرفصل های آموزشی و تولید محتوای درسی و بسته های آموزشی برای دوره های حضوری و غیرحضوری را نیز به عنوان دیگر حمایت هایی دانست که در بخش ارائه آموزش های مهارتی نیروی کار مطرح است.
منبع:  مهر