:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

تولید تمام محصولات ایران خودرو با استاندارد يورو4

کد خبر: ۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
معاون كيفيت ايران خودرو گفت: تا پايان سال آينده تمام محصولات توليدي اين شركت با استاندارد آلايندگي يورو 4 توليد خواهند شد.

كيانوش پورمجيب در گفت‌وگو با  (ايسنا)، اظهار كرد: از ابتداي سال آينده توليد محصولات با استاندارد آلايندگي يورو4 آغاز مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه ارتقاي استاندارد آلايندگي طبق برنامه و با درصد مشخصي در تمام محصولات آغاز مي‌شود، خاطرنشان كرد: در اين زمينه برنامه تدوين شده به سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

معاون كيفيت ايران خودرو با بيان اين‌كه با اجراي اين برنامه تا نيمه دوم سال آينده حجم قابل توجهي از محصولات با استاندارد آلايندگي يورو 4 توليد خواهند شد، تصريح كرد: تا انتهاي سال آينده نيز صد درصد محصولات توليدي مجهز به استاندارد آلايندگي يورو4 خواهند شد. در اين شرايط اميدواريم سوخت متناسب با اين استاندارد طبق برنامه و به طور يكنواخت در سراسر كشور توزيع شود.

 طبق اعلام مسئولان وزارت نفت توزيع سوخت متناسب با استاندارد آلايندگي يورو4 از سال آينده آغاز خواهد شد. توزيع اين سوخت ابتدا از تهران و كلان‌شهرها آغاز و به ديگر نقاط كشور توسعه خواهد يافت.

اين در حالي است كه برخي كارشناسان معتقدند كه عدم توزيع يكباره و سراسري سوخت با استاندارد آلايندگي جديد موجب بروز مشكلاتي در خودروهايي خواهد شد كه در برخي شهرها به دليل عدم توزيع گسترده سوخت با استاندارد يورو4، ناچار به استفاده از سوخت قديمي با استاندارد آلايندگي يورو 2 خواهند بود.