:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
با ارائه توضیح زنگنه در نشست غیرعلنی مجلس:

شمار موافقان الگوی جدید قراردادهای نفتی افزايش یافت

عضو کمیته نفت کمیسیون انرژی برگزاری نشست غیر علنی مجلس برای موضوع الگوی جدید قراردادی نفت را سازنده ارزیابی کرد و گفت: موافقان این مدل جدید قراردادهای نفتی افزایش یافت.
کد خبر: ۸۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
خبراقتصادي - جلال میرزایی امروز (یکشنبه، ٣١ مردادماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره محورهای گزارش وزیر نفت در نشست غیر علنی مجلس شورای اسلامی درباره الگوی جدید قراردادی نفت گفت: به اعتقاد من گزارش بیژن زنگنه، وزیر نفت در این باره جامع بود و مهندس زنگنه وضع کلی صنعت نفت را ترسیم کرد.

وی با اشاره به محور یکی از منتقدان درباره افزایش صادرات نفت با اشاره به محتوای گزارش وزیر نفت گفت: کشور برای توسعه و نگهداشت صنایع تکمیلی نیازمند به افزایش تولید نفت و گاز است زیرا این ٢ کالا، خوراک صنایع تکمیلی  به شمار می آیند، بنابراین باید منابعی را استخراج کنیم تا بعد دغدغه فرآورش آن را داشته باشیم.

عضو کمیته نفت کمیسیون انرژی برگزاری نشست غیر علنی برای موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی را سازنده ارزیابی کرد و گفت: برخی همکاران تا پیش از این دیدگاه منفی داشتند اما با تشریح امروز وزیر نفت، آن شماری از مخالفان که من با آنان گفتگو کردم درباره کلیات قراردادها مشکلی نداشتند.

میرزایی تاکید کرد: بهره برداری از میدانهای مشترک نفت و گاز باید در اولویت روش های تازه جذب سرمایه گذاری قرار گیرد.

وی با اشاره به محتوای گزارش زنگنه گفت: شتاب سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای صنعت نفت و برنامه های نگه داشت تولید ضروری است زیرا اکنون کشوری مانند عراق بیش از چهار میلیون تولید نفت در روز دارد و تولید ما کمتر از این عدد است بنابراین نیاز هست تولید را افرایش داد.