:
كمينه:۱۶.۹۹°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
شورای نگهبان اعلام کرد:

تکذیب تاریخ انتخابات ریاست جمهوری 96

شورای نگبهان خبر منتشر شده درباره تاریخ برگزاری انتخابات را رد کرد و اعلام کرد "در پی انتشار برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌ها در گفت‌وگو با سخنگوی شورای نگهبان، این خبر تکذیب و اعلام می‌گردد که سخنگوی شورای نگهبان امروز (6 مردادماه) هیچ گونه مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها نداشته است."
کد خبر: ۷۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
خبر اقتصادی-شورای نگبهان خبر منتشر شده درباره تاریخ برگزاری انتخابات را رد کرد و اعلام کرد "در پی انتشار برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌ها در گفت‌وگو با سخنگوی شورای نگهبان، این خبر تکذیب و اعلام می‌گردد که سخنگوی شورای نگهبان امروز (6 مردادماه) هیچ گونه مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها نداشته است."

ساعتی قبل در خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از عباسعلی کدخدایی تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حاشیه جلسه شورای نگهبان اعلام شده بود.

براساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما سخنگوی شورای نگهبان، 29 اردیبهشت را زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال 96 اعلام کرد.

پیش از این وزارت کشور ایران از احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در موعدی زودتر از خرداد ۱۳۹۶ خبر داده بود. 

علی پورعلی مطلق مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ۱۲ تیرماه به خبرگزاری ایسنا گفت با توجه به مصادف شدن ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ با ماه رمضان، این احتمال وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری زودتر از خرداد ماه برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری از دوره ششم آن (سال ۱۳۷۲) همواره در خرداد ماه برگزار شده و به جز دوره نهم که انتخابات به دوره دوم و تیر ماه کشیده، تکلیف نامزد پیروز در ماه خرداد روشن شده است.

مطابق قانون اساسی انتخاب‏ رئیس‏ جمهور جدید باید حداقل‏ یک‏ ماه‏ پیش‏ از پایان‏ دوره‏ ریاست‏ جمهوری‏ انجام‏ شده‏ باشد. دوره ریاست جمهوری ایران چهار ساله است و از روز ۱۲ مرداد سالی که انتخابات برگزار شده، آغاز می شود.