:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

لزوم ارتقاي رتبه 105 ايران در حوزه دولت الكترونيك

دبير شوراي عالي فضاي مجازي، با اشاره به رتبه 105 ايران در زمينه دولت الكترونيك متذكر شد: در سطح منطقه نيز ايران در اين خصوص جايگاهي بهتر از عراق و يمن ندارد.
کد خبر: ۷۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱


خبر اقتصادی - ابوالحسن فيروزآبادي در قالب دومين اجلاس مديران فاواي استانداري‌هاي كشور در جمع مديران IT استانداري استان‌هاي مختلف كشور حضور يافت و به ارائه توضيحاتي درباره روند اجراي دولت الكترونيك پرداخته و راهكارهايي جهت تحقق اهداف  آن ارائه كرد.

وي در اين باره عنوان كرد: امنيت، تعامل، شهروند‌محوري و شفافيت از ويژگي‌هاي اصلي دولت الكترونيك به‌شمار مي‌روند و در قالب اين طرح تعاملات دولت با مردم براي ارائه خدمات در يك بستر امن صورت مي‌گيرد كه در آن بحث حريم خصوصي و محرمانگي مورد توجه جدي قرار دارد. 

فيروزآبادي در ادامه با تاكيد بر اهميت توجه مديران بخش‌هاي مختلف به بحث فاوا اظهار كرد: اگرچه مديران ارشد كشور به حوزه IT علاقه‌مند هستند، اما لازم است در اين حوزه اطلاعات و دانش كاملي نيز داشته باشند. درواقع اين حس دوستي نسبت به فضاي IT كافي نبوده و لازم است براي ارتقاي رتبه ايران از 105 به رتبه‌يي زير 40 تلاش بيشتري صورت گيرد، چراكه اكنون كشورهاي در حال توسعه مانند عربستان رتبه‌يي كمتر از 40 دارند و اين موضوع گوياي آن است كه دسترسي به اين هدف امري شدني است.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود ادامه داد: در اين ميان بخشي از موضوع به بخش زيرساخت‌ها، ضريب نفوذ و همچنين سرمايه انساني باز مي‌گردد، اما بخش سوم موضوعي است كه به مديران IT كشور مربوط مي‌شود،