:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

افزایش عرضه، قیمت‌ برخی کالاها را شکست/شيب نزولي قيمت‌ها در بازار شب عيد

افزایش عرضه مرغ و تخم مرغ، پسته و برخی کالاهای اساسی و مصرفی در چارچوب سیاست‌های تنظیم بازار موجب سیر نزولی قیمت این کالاها در بازار شده است.
کد خبر: ۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۰

تصمیم جدید دولت برای توزیع مرغ تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار به قیمت چهار هزارو 800تومان و مرغ تازه پنج هزارو 630تومانی موجب کاهش قیمت مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر به کمتر از شش هزار تومان شده است. افزایش عرضه تخم مرغ نیز موجب کاهش 200 تا 300تومانی قیمت این محصول در هر شانه شده است.

ثبات نسبی قیمت میوه

همچنین وجود ذخایر مناسب میوه و مرکبات موجب شده تا قیمت این محصولات از ثبات بیشتری برخوردار باشد، به‌نحوی که رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران اعلام کرده است، قیمت میوه شب عید افزایش چندانی نخواهد داشت. حسین مهاجران با بیان اینکه میوه شب عید مورد نیاز مردم تأمین شده و اکنون کمبودی برای میوه شب عید نداریم، افزود: به‌طور قطع شب عید امسال قیمت‌ها افزایش چندانی نخواهد داشت و در عرضه میوه شب عید نیز فقط قیمت پرتقال حدود 10درصد افزایش خواهد داشت اما قیمت سیب افزایش چندانی نخواهد داشت.

عرضه سراسری روزانه 20تن پسته

قاسم نوده‌فراهانی رئیس شورای اصناف نیز از عرضه سراسری روزانه 20 تن پسته در 31استان کشور از پنجم اسفند در سطح خرده فروشی و واحدهای صنفی خبر داد و به ایرنا گفت: اکنون پسته با نرخ مصوب هر کیلوگرم 30هزار تومان در مراکز بزرگ فروش و مراکز عرضه مستقیم کالا (مصلی) در حال توزیع است و به‌دلیل ناکافی بودن این مکان‌ها توزیع به سطح خرده فروشی نیز کشانده می‌شود.