:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

رشد ۶۰ درصدی اشتغال جویندگان کار

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۳ هریتیج، نمره ایران در زمینه فضای کسب و کار از حد متوسط (۵۰) پایین‌تر بوده است و چنانچه این آمار صحت داشته باشد باید گفت که کشور ایران در میان ۱۷۶ کشور دیگر، در رتبه ۱۶۸قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۰


معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی از افزایش ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال برای جویندگان کار طی ۹ ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد که بر اساس گزارش‌های بین المللی، ایران از نظر فضای کسب و کار در میان ۱۷۶ کشور، در رتبه ۱۶۸ قرار دارد.
 به گزارش ایلنا، علی اکبر لبافی با اعلام این خبر گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۵۵۲۳۵۶ نفر نزد کاریابیهای کشور به عنوان جوینده کار ثبت نام کرده‌اند و در همین مدت حدود ۴۲۱۵۵۱ فرصت شغلی بدست آمده است و ۵۴۴۸۷۶ نفر جوینده کار به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شده‌اند که تاکنون اشتغال ۱۷۴۴۲۸ نفر از آنان اعلام شده است.
این در حالی است که بر اساس گزارش سال ۲۰۱۳ هریتیج، نمره ایران در زمینه فضای کسب و کار از حد متوسط (۵۰) پایین‌تر بوده است و چنانچه این آمار صحت داشته باشد باید گفت که کشور ایران در میان ۱۷۶ کشور دیگر، در رتبه ۱۶۸قرار دارد.
همچنین در حالی که در سال جاری بسیاری از کارخانه‌ها به صورت رسمی تولید خود را ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش داده‌اند و هر روز خبر‌های تعدیل و اخراج کارگران را از رسانه‌های مختلف می‌شنویم مرکز آمار ایران نرخ بیکاری پاییز سال ۹۱ را ۱۱/۲ درصد اعلام کرده است که این نرخ نسبت به پاییز سال قبل کاهش ۰/۶ درصدی و نسبت به تابستان سال جاری کاهش ۱/۲ درصدی را نشان می‌دهد.