:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
بازار خودروی اروپا

فورد، پژو و تویوتا رکورد شکنی در پسرفت

خبر اقتصادی: فورد، پی اس ای پژو-سیتروئن و تویوتا در ماه ژانویه 2013 رکورد شکنی کردند اما این بار نه از لحاظ پیشرفت بلکه از لحاظ کاهش فروش! به گفته انجمن سازندگان خودروی اروپایی، فروش این خودروسازان در اروپا با 8.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 918 هزار و 280 دستگاه تنزل کرد
کد خبر: ۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
  
به گزارش رویترز، فورد، پی اس ای پژو-سیتروئن و تویوتا در ماه ژانویه 2013 رکورد شکنی کردند اما این بار نه از لحاظ پیشرفت بلکه از لحاظ کاهش فروش! به گفته انجمن سازندگان خودروی اروپایی، فروش این خودروسازان در اروپا با 8.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 918 هزار و 280 دستگاه تنزل کرد. این رقم پایین ترین رکوردی است که از سال 1990 بر جای مانده و از آثار مستقیم سیاست ریاضت اقتصادی در اروپا و کاهش شدید اشتغال است. 
فورد که در حال کاهش ظرفیت تولید خود در اروپا است و سه کارخانه را به تعطیلی کشانده با 26 درصد کاهش، فقط 61 هزار و 544 دستگاه در ماه ژانویه به فروش رسانده است. پژو و تویوتا هم 16 درصد کاهش فروش را گزارش کرده اند. به این ترتیب خودروسازان سال خوبی را در اروپا آغاز نکرده اند. نکته این جا است که انتظار می رود این کاهش ادامه پیدا کند و اکنون دیگر کار از کاهش ظرفیت تولید گذشته و به نقطه ای رسیده است که رسیدن به نقطه سر به سر بسیار دشوار شده است.
آلمان هم که از بقیه خودروسازان اروپایی طاقت بیشتری داشته و سال گذشته کمترین لطمه را دیده بود ژانویه امسال به حال و روز بقیه خودروسازان اروپا افتاد و 8.6 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را تجربه کرد. با این حال فولکس سهم خود از بازار اروپا را افزایش داده است. میزان ثبت سفارش برای فولکس فقط 5.5 درصد کاهش و آئودی 2.1 درصد کاهش نشان داد. در این وانفسا دو خودروساز بی.ام.و با 9.4 درصد و مرسدس بنز با 4.7 درصد رشد فروش در بازار اروپا خم به ابرو نیاوردند و برخلاف سایر خودروسازان اروپا افزایش فروش را تجربه کردند. برند داچیا رنو نیز با 8.5 درصد رشد مانع کاهش شدید فروش این خودروساز در اروپا شد اما با این حال فروش رنو در اروپا 6.1 درصد کاهش یافت.
کیا کره جنوبی سربلند بیرون آمد و با 7.7 درصد رشد فروش اوضاع بهتری از خود نشان داد در حالی که هیوندایی 2.2 درصد کاهش فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.
فیات ایتالیا نیز 12.4 درصد کاهش گزارش کرد در حالی که آلفا رمئو 37 درصد کاهش نشان داد و این در حالی است که سرجیو مارچیونه مدیر عامل فیات استراتژی بهبود فیات را فروش بیشتر خودروهای آلفا رومئو عنوان کرده بود