:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو خبرداد:

تولیدمحصولات متنوع با همکاری شرکای جدید خارجی /افزايش توليد رانا و توليد دنا در سال آينده

ايران خودرو دركنار توسعه برند ملي براي افزايش سهم بازار و تقويت استقلال صنعتي،جهت تكميل سبد محصول خود با شركت هاي معتبر خودروسازي جهاني نيز همكاري مي كند.
کد خبر: ۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱



به گزارش ايکو پرس ، مهندس مير جوادسليماني قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول وکيفيت با بيان اين مطلب،‌ گفت: بر اساس برنامه استراتژيك ايران خودرو كه چهار سال پيش هدف گذاري شد، سهم برند ملي در سبد محصولات از 17 درصد در آن زمان به 30 درصد در سال 91  افزايش يافته است.

وي افزايش توليد رانا و توليد دنا در سال آينده را داراي جايگاه مهم در اين امر دانست و گفت:‌ علاوه بر پروژه هاي توسعه محصول با برند ملي و داخلي، مذاكراتي با شركاي خارجي در برنامه ما قرار دارد كه بر اساس آن محصولات ديگري در كنار برند ملي توليد و به سبد محصولات  افزوده خواهند شد.

سليماني ، وانت يو90  و تندر دنده اتوماتيك و فيس ليفت را از تازه ترين نتايج همكاري با رنو ذكر كرد و گفت: مذاكراتي نيز انجام شده تا محصول تازه اي از رنو را  در سبد ايران خودرو داشته باشيم كه در صورت قطعي شدن اين امر اطلاع رساني خواهد شد.

قائم مقام ايران خودرو ، شريك يابي را از راهبردهاي مهم ايران خودرو عنوان كرد و گفت: براين اساس در سال 89  بيست خودروساز خارجي معتبر مورد بررسي قرار گرفتند و از ميان آن ها10  خودروساز انتخاب و با آنان مذاكره شد كه در نهايت مذاكرات با سه شركت براي تكميل سبد محصولات ايران خودرو در كلاس اس. يو. وي، كلاس كوچك آ و بي و ابعاد بزرگ دي و اي. شروع شده است.

وي افزود: اين محصولات در ابتدا به صورت سي كي دي توليد خواهند شد اما ساخت داخل قطعات اولويت اصلي ماست و تا حد امكان قطعات از منابع داخلي ايران تامين خواهند شد. در همين راستا  مذاكراتي نيز با شركاي آسيايي و اروپايي آغاز و به تفاهم نهايي نزديك شده كه بعداز قطعي شدن، اطلاع رساني خواهد شد.