:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
زیان 32 تومانی هر سهم ایران خودرو

ایران خودرو به بورس برگشت

نماد شرکت ایران خودرو که از 6 دیماه بسته بود، بعد از تصویب افزایش سرمایه و تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 و اعلام زیان با استفاده از حراج تک قیمتی باز شد.
کد خبر: ۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴


به گزارش  ایسنا،  گزارش عملکرد 9 ماهه ایران خودرو در حالی منتشر شده است که این شرکت خودروسازی علی رغم افزایش قیمت محصولات و افزایش سرمایه و به دلیل مشکلات مختلف پیش روی صنعت خودروسازی، زیان 32 تومانی برای هر سهم خود اعلام کرد.
به این ترتیب در معاملات اولین روز هفته نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو پس از تشکیل جلسه هیات مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و افزایش زیان هر سهم برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 با استفاده از حراج تک قیمتی باز شد.
بر این اساس این شرکت که پیش‌بینی سود (زیان) هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 را با سرمایه هشت هزار و 820 میلیارد ریالی در اسفند 90 و خرداد 91 مبلغ 371 ریال سود و در دی 91 مبلغ 71 ریال زیان اعلام کرده بود، مطابق اطلاعات 9 ماهه و با سرمایه 9 هزار و 600 میلیارد ریالی، مبلغ 320 ریال زیان اعلام کرد.
به این ترتیب بر اساس آخرین وضعیت عملکرد 9 ماهه، ایران خودرو با سرمایه جدید 960 میلیارد تومانی برای امسال 32 تومان زیان پیش بینی کرده و زیان آن در 9 ماهه امسال به بیش از 36 تومان رسیده است.
در این راستا مسوولان شرکت دلایل مختلفی را برای زیان خود ارائه کرده و اعلام کردند که در پیش بینی فوق مقدار تولید و فروش انواع محصولات شرکت تعداد 450 هزار دستگاه پیش‌بینی شده که این مقدار نسبت به بودجه پیشین 150 هزار دستگاه کاهش دارد. این کاهش متوجه ظرفیت قابل دسترس تولید در سال 91 است.
از سوی دیگر افزایش در درآمدهای سرمایه گذاری عمدتا ناشی از افزایش سود سهام شرکتهای سرمایه‌پذیر به دلیل تغییر در سیاست تقسیم سود آنان بوده است که اهم این تغییرات شامل کاهش سود ایران خودرو خراسان از مبلغ 550 میلیارد ریال به مبلغ 2,619 میلیارد ریال، ایساکو از مبلغ 196 میلیارد ریال به مبلغ 1,713 میلیارد ریال، سرمایه گذاری سمند از مبلغ 180 میلیارد ریال به مبلغ 551 میلیارد ریال بوده است.
در این خصوص لازم است سرمایه گذاران به میزان سود انباشته و عملکرد سال جاری شرکت‌ها توجه کنند در ضمن صورتهای مالی شش ماهه سال جاری شرکت ایران خودرو خراسان هنوز منتشر نشده است.
ایران خودرو افزایش نرخ فروش محصولات معادل 23 درصد نسبت به بودجه پیشین و از تاریخ 15 بهمن ماه سال جاری و افزایش هزینه های مالی عمدتا ناشی از افزایش نرخ تسهیلات ریالی و افزایش نرخ هم ارز ریالی سود و کارمزد تسهیلات ارزی از دیگر دلایل این پیش بینی ذکر کرده است.
شرکت ایران خودرو بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 29 تیر 1390 مرحله دوم افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 8.820 میلیارد ریال به مبلغ 9.600 میلیارد ریال را در تاریخ 10 دی ماه 1391 مورد تصویب قرار داد. لذا تمامی اقدامات قانونی و اداری ثبت این مرحله از افزایش سرمایه قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سال 1391 به انجام می رسد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
iran
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
0
0
مثل اینکه ملت ایران را گیرآوردین من به عنوان یک ایرانی ازمردم عزیز برادروخواهرانم میخوام این خودروهای بی کیفیت با قیمت وحشتناک رو تحریم کنند و ماشین نخرید