:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
توجه به قدرت خرید و خدمات پس از فروش، راز موفقیت خودروسازان ایران در بازارهای صادراتی منطقه

رضایت مردم و سازمان حمل ونقل عمومی سوریه از محصولات سایپا و ایران خودرو

مردم سوریه به خاطر علاقه و رضایت بسیاری که از خدمات پس از فروش محصولات سایپاو ایران خودرو دارند، همه جا نام "الشام" و سمند بر سر زبان رانندگان و سازمان های تاکسی رانی این کشور است و قیمت مناسب، کارایی و خدمات پس از فروش گسترده، موجب شده که به دیگران خرید محصولات ایران را توصیه کنند
کد خبر: ۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴

خبراقتصادی: به دنبال سال ها تلاش خودروسازان ایران و از جمله گروه خودروسازی سایپا در بازاریابی و افزایش صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه، که به خاطر توجه به سلیقه و قدرت خرید مردم منطقه و گسترش خدمات پس از فروش، رقم صادرات خودرو را هر سال افزایش داده اند و شرکت سایپا 5 سال متوالی موفق ترین صادرکننده خودرو کشور شده است، اکنون اظهارات کارشناسان سوریه ثابت می کند که خودروسازان ایران پس از سال ها تلاش و عرضه محصولات متناسب با ویژگی های اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه، نتیجه تلاش خود را دریافت کرده اند و موفق به کسب رضایت مردم و سازمان های حمل ونقل عمومی سوریه شده اند.




کارشناسان معتقدند که خودروسازان ایران توانسته اند در رقابت با خودروسازان معتبر جهان، به خاطر توجه به سلیقه  وقدرت خرید مردم منطقه، با سرعت بیشتری حرکت کنند و در سال های آینده شاهد حضور موفق خودروسازان ایران در کشورهای بیشتری خواهیم بود و اگر این نگاه بازاریابی همچنان ادامه یابد وقدرت خرید و خدمات پس از فروش همچنان اولویت خودروسازی ایران باشد، برنامه صادرات بیش از 20 درصد تولیدات خودروسازان ایران، به راحتی تحقق خواهد یافت.

گزارش خبرنگاران رسانه های ایران که به سوریه اعزام شده اند و با مردم سوریه و کارشناسان اقتصادی  و رسانه ای این کشور گفت وگو کرده اند نشان می دهد که مردم سوریه، سازمان های حمل و نقل عمومی و تاکسی رانی شهرهای مختلف سوریه، از محصولات شرکت سایپا و خدمات پس از فروش آن در این کشور، رضایت بسیار دارند و اکثر سازمان های حمل ونقل عمومی، در انتظار تامین ناوگان خود از طریق محصولات سایپا هستند...

 

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامی بولتن نیوز به سوریه، آقای "تامر کار کوت" مدیر اخبار داخلی خبرگزاری سوریه "سانا" ، در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما، که میزان رضایت مردم سوریه از محصولات و خدمات پس از فروش سایپا را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: مردم سوریه رضایت بسیاری از محصولات سایپا دارند و به خاطر علاقه ای که به این محصولات و همچنین رضایتی که از خدمات پس از فروش آن دارند، همه جا نام "الشام" بر سر زبان های رانندگان و تاکسی رانی های مختلف سوریه است و آنها به محصول پراید سایپا، که محصولی با قیمت مناسب، کارایی و خدمات پس از فروش گسترده و مناسب است، نام "شام " داده اند وانتخاب همین کلمه نشان می دهد که آنها به محصولات سایپا به عنوان یک انتخاب استراتژیک برای تامین ناوگان حمل ونقل عمومی توجه دارند.

 

 

 

 

وی افزود: مسوولان و سازمان های تاکسی رانی و آژانس های مسافربری و حمل و نقل عمومی که قبلا از محصولات سایپا در سوریه استفاده کرده اند، به خاطر رضایتی که نسبت به قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش آن دارند، به اکثر ناوگان های حمل ونقل در سایر نقاط سوریه، توصیه می کنند که از محصولات سایپا، پراید یا الشام استفاده کنند. زیرا این محصولات، ضمن این که از نظر کیفیت و خدمات نمره خوبی از سوی مصرف کنندگان گرفته است از نظر تامین قطعات یدکی، قیمت لوازم و خدمات دهی سایپا و شرکت های طرف قرارداد سوریه، در وضع مناسبی است و این توانایی ها و کارایی ها، متناسب با قدرت خرید، سلیقه و امکانات سوریه است و مردم به تدریج تمایل بیشتری نسبت به محصولات سایپا نشان داده اند

وی ادامه داد: همان طور که در ایران، محصولات سایپا و به خصوص پراید، از تقاضا و رضایت بالا و خدمات پس از فروش و تیراژ انبوه برخوردار است، در سوریه نیز از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی که به خدمات پس از فروش مناسب نیاز دارند و برای خرید خودرو و تامین قطعات یدکی آن به قیمت و کیفیت مناسب و کارایی آن توجه دارند و... محصولات سایپا از تقاضای فزاینده ای برخوردار شده است و هر روز بر تقاضای خرید و سفارش تامین ناوگان از سوی تاکسی رانی ها و آژانس های حمل و نقل عمومی و همچنین مردم عادی افزوده می شود.

 

 

 

 

آقای "تامر کار کوت" معتقد است: صنعت خودروسازی ایران متناسب با شرایط کشورهای خاورمیانه و اسلامی و در حد قدرت خرید و سلیقه مردم این منطقه است و قیمت، خدمات و کارایی محصولات خودروسازی ایران از جمله پراید و سمند، دقیقا مطابق با سلیقه و توان مردم کشورهای منطقه است و از این جهت، باید گفت که خودروسازی ایران، متناسب با بازار منطقه، به گونه ای عمل کرده که قدرت رقابتی بیشتری  نسبت به سایر خودروسازان جهان  دارد.

 

 

 

 

وی افزود: خودروسازان معتبر جهان، محصولات خود را اگر چه با تکنولوژی پیشرفته ارائه می دهند اما متناسب با قدرت خرید مردم، توان فنی و حرفه ای مراکز تعمیراتی در سراسر سوریه و کشورهای منطقه نیست و خدمات پس از فروش آنها نیز گسترده و در دسترس و ارزان نیست و در نتیجه گرانی و در دسترس نبودن خدمات آنها باعث شده که گروه خودروسازی سایپا در سوریه، از قدرت رقابتی بیشتری برخوردار باشد.

 

وی ادامه داد:برای مردم سوریه و سازمان های حمل و نقل عمومی، علاوه بر امکانات و کیفیت و کارایی خودروها، خدمات و ارزانی و تامین قطعات و توان حرفه ای مراکز تعمیراتی در سراسر سوریه نیز اهمیت دارد و امروز شاهدیم که بسیاری از مراکز و نمایندگی های خودروسازی سوریه، نسبت به محصولات سایپا آشنایی دارند و آموزش ها و دستگاه های فنی لازم توسط سایپا ارائه شده است.

وی تصریح کرد: خودروسازی سایپا در چند سال گذشته علاوه بر تاسیس شرکت با مشارکت طرف سوری، با ایجاد خط مونتاژ، مراکز آموزشی، تامین قطعات و خدمات پس از فروش، جایگاهی در سوریه ایجاد کرده، که خودروسازان جهان با وجود سال ها کار و تلاش نتوانسته اند به این سرعت، در ذهن مردم سوریه و ناوگان های حمل ونقل عمومی جا باز کنند و این نشانه توان خودروسازان ایران، برنامه ریزی و توانایی و امکانات خدمات پس از فروش سایپا است. مدیران سایپا تنها به عرضه خودروی آماده مصرف توجه ندارند بلکه کاری کرده اند که مردم سوریه و فعالان صنعت خودرو، از نزدیک با ساخت محصولات سایپا و عرضه آنها، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش و سایر امکانات بازار خودرو آشنا شده اند و به نوعی خود را در کنار سایپا احساس می کنند.

 

 

 

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا تنها یک خودروساز معمولی نیست بلکه کارخانه ساز و متخصص شناخت بازار و بازاریابی و ویژگی های اقتصادی و فرهنگ بازار هدف است. کارشناسان این شرکت، به بازاریابی و سلیقه  و ذوق و قدرت خرید مردم  و توان وامکانات بازار سوریه نیز توجه دارند و علاوه بر خودروسازی، نسبت به بازار خودرو در کشورهای منطقه و ویژگی های این بازار ها آگاهی و شناخت دارند.