:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن درجشنواره نشان حمایت ملی:

خودروسازان با مونتاژکاری به جایی نمی‌رسند/امسال تولید خودرو به کمتر از 750 هزار دستگاه کاهش یافت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد خودروسازان گفت: خودروسازان ادعا می‌کنند محصولاتشان را تا 80 درصد داخلی‌سازی کرده‌اند در این صورت چرا با کوچک‌ترین نوسانی در بازار، قیمت خودرو به شدت افزایش می‌یابد؟
کد خبر: ۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸


به گزارش ایسنا، حسین گروسی در جشنواره نشان حمایت ملی با اشاره به تهیه طرح حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این طرح در مرحله اصلاح و جمع کردن نظرات کارشناسی قرار دارد که به زودی تصویب و اجرا خواهد شد.
او با اشاره به این‌که قرار بود بر اساس استراتژی تدوین شده تولید خودرو در کشور به سه میلیون دستگاه برسد، افزود: این درحالی است که امسال تولید خودرو به کمتر از 750 هزار دستگاه کاهش یافته است که خودروسازان باید در این زمینه پاسخگو باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آشفتگی به وجود آمده در بازار خودروی کشور طی چند ماه گذشته، گفت: عرضه و تقاضا در بازار به هم خورده و با برخورد و کنترل‌های سختگیرانه هم نمی‌توان بازار را مدیریت کرد.
گروسی تاکید کرد: خودروسازان نتوانستند به درستی داخلی‌سازی محصولاتشان را مدیریت کنند و وضعیت به گونه‌ای است که با کوچک‌ترین نوسان در بازار، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به این‌که صنعت خودروسازی ایران بعد از خروج پیکان از رده تولید به مونتاژ محصولات پژو رو آورده است، تصریح کرد: تنوع محصولات خودرو در بازار، مصرف‌کنندگان را راضی نمی‌کند و در عین حال افزایش قیمت هم داشته‌ایم. صنعت خودرو با این وضعیت به جایی نمی‌رسد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این‌که ایران 11 درصد از معادن و ذخایر طبیعی دنیا را در اختیار دارد، گفت: سرمایه کافی در کشور وجود دارد اما این سرمایه باید به سمت تولید هدایت شود.