:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

تالار شيشه اي به لرزه افتاد/ رشد بي سابقه شاخص ها در اولين روز معاملاتي

رشد 1292 واحدي شاخص کل در 21 بهمن ماه رکودي ديگر در تاريخ بورس را رقم زد.
کد خبر: ۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ امروز در دقايق آغازين معاملات در تالار شيشه اي شاهد رشد بي سابقه شاخص ها بوديم، به طوريکه شاخص کل بيش از يک هزار واحد رشد که دو رکودي ديگر در تاريخ بورس رقم خورد.

اين رشد بي سابقه در حاليست که امروز نماد پالايش نفت اصفهان با تاثير 1091.8 واحدي به تابلو بازگشت.

بنابراين گزارش؛ شاخص کل بر پله 38 هزار و 209 واحدي ايستاد و شاخص صنعت نيز با رشد 1279.89 واحدي به عدد 33 هزار و 316 واحد شاخص بازار اول با رشد 1226.11 واحدي به عدد 30 هزار و 569 واحدي رسيد.

معاملات امروز در حالي به پايان رسيد که شرکت هاي پالايش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشيمي پرديس بيشترين تاثير را در شاخص امروز داشتند.

بيشترين حجم معاملات مربوط به شرکت هاي بانک پارسيان، سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي، پالايش نفت اصفهان بود.

شايان ذکر است؛ امروز 315 سهم در تالار شيشه اي داد و ستد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بشیر ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
0
0
نان حرام چیست؟ نه اینکه ؟تسلط حاکمان سرمایه بر گروه های ضعیف جامعه!تمامی این افزایش شاخص ها منتج از افزایش قیمتهاست که به قول پروین خانم " خون دل من واشک دیده فقراست " وگرنه هیچ یک از این افزایش ها حاصل بهبود فرایند های تولیدی و افزایش بهر وری وافزایش راندمان تولید وانجام صرف جوئی های ناشی از مقیاس تولید ودستیابی به بازارهای جدید ویا کاهش قیمت تمام شده و... نیست ؟ دلالان باز های مالی وپولی همه با هم رانت خوار هستند ویقین بدانید که این نوع درامد نیز منافات اساسی با اقتصاد اسلامی داشته وتجلی مکانیزم های پولی ومالی غرب بدون اصلاح معایب اسلامی ان جز به انحطاط واستحاله هویتی دینی واسلامی ودر نهایت ناخشنودی خداوند نخواهد انجامید .

درست است که صاحبان مکنت و.... بسیار از این امر خشنودند لیک بدانیم یقینا" این نوع درامد ها حرام است هرچند به این موضوع اشاره نشود.
کدامیک از سرمایه گذاران حتی نام محصولات تولیدی این صنایع را دانسته ویا با ان اشنایند .در دوران کنونی فقط حاکمیت غنی بر فقیر با اسباب وابزار جدید تجلی نموده است . شما هم به این مطلب توجه ننمائید زیرا درک این مهم اندیشه ای ماورائی واعتقادی می خواهد که غالبا" از ان غافل بوده وفقط با مرگ بر کیفیت ان واقف می گردند .پیش به سوی نانهای حرامی که ناشی از حاکمیت سرمایه است ومنبعث از کار وتولید وارزشهای اسلامی نیست ." الیس الصبح بقریب "
مدیر پایگاه انتقادهای قابل توجه است و بسیاری در طول تاریخ با روش های مختلف به اشکالات نظام سرمایه و تجارت انتقاد کرده اند و همیشه عده ای از این راه به درآمدهای بادآورده رسیده و عده ای استثمار شده اند.
اما واقعیت این است که منتقدان این شیوه از راه های مختلف عملا موفق به اجرای سیستم اقتصادی که بتواند اشکالات را برطرف کند و توزیع عادلانه ثروت و درآمد داشته باشیم، نشده اند و مانند نظام های سوسیالیستی، به جای رفاه و احترام بیشتر، موجب ظلم به مردم و فقر بیشتر شدند.
در نتیجه نهادسازی، نظارت بیشتر، ارائه راهکار و شاخص هایی که درآمد بادآورده را کنترل کند و مالیات از رانت خوارها بگیرد مورد توجه قرار گرفته و کشورهای امروز جهان هنوز با نظام اقتصادی که بتواند حلال و حرام، توزیع عادلانه و سرمایه گذاری ملی را تقویت کند و مانع چنین فاصله طبقاتی بزرگی شود، فاصله دارند...
باز هم اگر مطلب بیشتری دارید ارسال فرمایید تا منتشر کنیم....