:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران :

ایران توانایی ساخت پالایشگاه در خارج از کشور را بدست آورد

با تجربه طرح افزایش ظرفیت و بهبودکیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، ایران هم اکنون توانایی ساخت پالایشگاه در خارج از کشور را نیز به دست آورده است.
کد خبر: ۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
فرهاد احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: طرح توسعه پالایشگاه شازند بزرگترین طرح مهر ماندگار پالایشی کشور محسوب می شود که تا آخر بهمن ماه در مدار بهره برداری قرارخواهد گرفت. 

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان این‌که این شرکت امروز به این پتانسیل و توانایی رسیده که پروژه‌های کلان پالایشگاهی را طراحی، ساخت و اجرا کند گفت:‌درصدد اجرای پالایشگاه تمام ایرانی با دانش فنی و با تجهیزات ساخت داخل هستیم. 

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تاکید کرد: با توجه به تجارب طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، ایران هم اکنون توانایی ساخت پالایشگاه در خارج از کشور را نیز به دست آورده است.
 
وی ادامه داد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در سال جهاد اقتصادی 34 پروژه به بهره برداری رسانده و اکنون در حال احداث 27 پروژه در حوزه های مختلف پالایشگاهی، خطوط لوله و زیربنایی و مقاوم سازی است. 

احمدی حجم سرمایه گذاری 27 طرح دردست اجرای این شرکت را 175 هزار و 500 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این پروژه ها شامل 5 طرح پالایشگاهی، 13 طرح خط لوله، 3 طرح اسکله و بنادر و سه طرح ساختمانی و 7 طرح مقاوم سازی است. 

وی  با تاکید بر ارتقای دانش فنی در صنایع پالایشگاهی، گفت: اتکا به توان داخلی هم اکنون در بخش مهندسی به 90 درصد، در کالا به 70 درصد و در بخش اجرا به صد درصد رسیده است.

وی، تصریح کرد: در سال جاری 9 طرح از مجموع این پروژه ها با سرمایه گذاری بیش از 52 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید