:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حداقل 25 درصد درآمد فروش نفت باید به وزارت نفت اختصاص یابد

دولت در لایحه بودجه سال آینده خواستار اختصاص14 درصد درآمد فروش نفت به وزارت نفت شده که ما امیدواریم در بررسی این لایحه در مجلس این رقم به 25 درصد افرایش یابد...
کد خبر: ۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳

خبراقتصادی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده خواستار اختصاص14 درصد درآمد فروش نفت به وزارت نفت شده که ما امیدواریم در بررسی این لایحه در مجلس این رقم به 25 درصد افرایش یابد...




موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد با بیان اینکه هر ساله باید حداقل 15 میلیارد دلار در نفت سرمایه گذاری داشته باشیم، گفت: متاسفانه این مقدار سرمایه گذاری کم است و باعث شده میزان تولید نفت کاهش یابد.

وی افزود: دولت و مجلس باید در لایحه بودجه سالانه مبلغ بیشتری به بودجه وزارت نفت اختصاص دهند تا با اختصاص اعتبار لازم در امر سرمایه گذاری، نه تنها سطح تولید فعلی حفظ شود بلکه آنرا به پنج میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور پیش بینی شده دولت برای تولید صیانتی10 درصد درآمد فروش نفت را به سرمایه گذاری اختصاص دهد و از طرف دیگر هزینه های جانبی وزارت نفت هفت درصد صادرات می باشد که مجموعا 17 درصد برای تولید صیانتی و حفظ وضع موجود است و برای رسیدن به سطح تولید پنج میلیون بشکه در روز، حدود 10 درصد دیگر درآمد فروش نفت نیز باید برای سرمایه گذاری اختصاص داده شود.

 ثروتی با بیان اینکه دولت در سال گذشته در لایحه بودجه ذکر کرده بود که فقط 10 درصد درآمد نفت به این وزارتخانه اختصاص یابد، گفت: با کمک نمایندگان مجلس این رقم به 14 در صد افزایش یافت.


.


وی با تاکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده خواستار اختصاص14 درصد درآمد فروش نفت به وزارت نفت شده، اضافه کرد: امسال انتظار بر این است که حداقل 25 درصد درآمد فروش نفت به وزارت نفت داده شود و تقاضای این وزارتخانه هم همین است که ما امیدواریم این رقم در مجلس مصوب شود


.


نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: باید درآمد نفتی به هر میزان که ممکن است به وزارت نفت داده شود تا امکان سرمایه گذارای در صنایع بالادستی نفت وجود داشته باشد.