:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
بهمنی رئیس کل بانک مرکزی:

پیش فروش سکه بزودی آغاز می شود / حباب بازار سکه را کنترل می کنیم

دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی درپاسخ به این پرسش که برای کاهش قیمت سکه چه طرحی دارید؟ گفت: برای کاهش قیمت سکه در بازار، بزودی پیش فروش سکه را آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸


خبراقتصادی: دکتر بهمنی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درپاسخ به این پرسش که برای کاهش قیمت سکه چه طرحی دارید؟ گفت: برای کاهش قیمت سکه در بازار، بزودی پیش فروش سکه را آغاز خواهیم کرد.
 وی در گفت وگو با خبرنگارما، افزود: یقیناً تقاضای مردم در این پیش فروش تأمین خواهد شد و پس از تأمین نیازهای جامعه، عملا حباب قیمت سکه از بین خواهد رفت.
بهمنی ادامه داد: هر زمان که در بازار سکه حباب قیمتی به وجود بیاید، بانک مرکزی با پیش فروش خود، این حباب را از بین می برد.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مردم نسبت به موضوع حباب قیمتی نگرانی نداشته باشند زیرا به اندازه کافی ذخایر طلا و سکه در داخل کشور وجود دارد.



در این مرحله  از پیش‌فروش سکه به زودی آغاز خواهد شد، همانند دور قبل پرداخت‌ها بدون محدودیت نیست و فروش سکه محدود خواهد بود.

در دوره قبل بیش از 9.5 میلیون سکه در دو مرحله پیش‌فروش و طی چند ماه به متقاضیان تحویل داده شد و به گفته مسئولان بانک مرکزی، با این اقدام 56 هزار میلیارد ریال نقدینگی جمع‌آوری شد. به نظر می‌رسد، امسال هم یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح جمع‌آوری نقدینگی است.

همچنین یک مقام ارشد بانک مرکزی از ارائه مستندات قانونی برداشت از حساب بانک‌ها توسط این بانک به دیوان محاسبات خبر داد و گفت: بانک مرکزی در خصوص این اقدام به تکلیف قانونی عمل کرده و از این بابت مشکلی ندارد.






نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
0
2
الکی جو به بازار ندین عمرا با این تحریم ها بانک مرکزی بیاد این کار رو انجام بده

در ضمن شما اگه خیلی زرنگین بیایین حباب قیمت مسکن و اقلام ضروری مثل دارو و مواد غذایی رو بشکنین
حالا سکه پایین و بالاش روی زندگی مردم خیلی تاثیری نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
ظاهرا سکه خرید قیمت بالا زیاد داری دوست عزیز زیاد حرص نخور!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
0
0
شما هنوز بذارین مردم در فرایند شکستن حبابهای مختلفی که توی این چند سال گذشته ترکوندید حال کنن حباب سکه پیشکش تون .....................