:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و بانک سرمایه

خبر خوش براي كارمندان آموزش وپرورش : تک کارت سرمایه فرهنگیان رونمایی شد

تک کارت سرمایه فرهنگیان با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و بانک سرمایه رونمایی شد تک کارت فرهنگیان با بهره‌گیری از قابلیت کارت‌های بانکی، به عنوان ابزاری کارآمد جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان جهت استفاده از سرویس دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های فروشگاهی، خدمات اینترنت بانک، تلفن بانک، موبایل بانک و پیامک قادر به ارائه خدمات است.
کد خبر: ۶۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

 خبر اقتصادی -  این کارت در ابتدا 4 خدمت کارت شناسایی، کارت بانکی، کارت بیمه تکمیلی و کیف پول الکترونیکی برای استفاده از اتوبوس و مترو را دارا خواهد بود و در آینده برای ورود و خروج، بهره‌مندی از خانه‌های معلم، سرویس خرید اقساطی و کارت خرید به مرور به خدمات فعلی اضافه می‌شود.

این کارت با هدف ارائه خدمات نسبتاً مطلوب رفاهی و تجمیع آن برای فرهنگیان اجرا می‌شود و در طول مهرماه کارت‌های نیروهای ستادی آموزش و پرورش صادر خواهد شد و تا پایان فصل پاییز این کارت برای سایر فرهنگیان صادر می‌شود.

 کارت شناسایی فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تک کارت فرهنگیان در مرحله نخست به عنوان کارت شناسایی خواهد بود و در مراحل بعد در حوزه بیمه تکمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم رونمایی از تک کارت سرمایه فرهنگیان که در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: تک کارت برای بهبود خدمات رفاهی به فرهنگیان رونمایی می‌شود زیرا یکی از سیاست‌هایی که در دولت یازدهم دنبال می‌شود، بهره‌وری در دستگاه‌هاست.

وی افزود: در آموزش و پرورش به دنبال روش‌های مختلف برای ارتقای بهره‌وری هستیم و این موضوع زمانی اتفاق خواهد افتاد که روش‌های اجرای فرایند اصلاح صورت گیرد و قوانین و مقررات مانع از انجام کار نیز بررسی مجدد شود.

بطحایی گفت:به دنبال آن هستیم تا با هزینه کم‌تر کار بهتر و مناسب‌تری ارائه دهیم.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند موجب ارائه خدمات رفاهی بهتر به فرهنگیان شود، اصلاح رویه فعلی است.

وی افزود: ممکن است این کارت در آغاز کارکردهای چندانی نداشته باشد اما در وهله نخست به عنوان کارت شناسایی استفاده می‌شود و در حوزه بیمه تکمیلی خدمات آن را افزایش می‌دهیم تا نیازی به معرفی نامه به مراکز درمانی نباشد و با هزینه کمتر به فرهنگیان خدمات ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم هزینه‌های بیمه‌ای از مجرای این کارت تأمین شود و لازم نباشد اسناد درمانی از مراکز درمانی به ادارات ارائه و پرداخت‌ها انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت‌دارترین کارکرد این کارت بعد از کارت شناسایی در زمینه بیمه تکمیلی خواهد بود، تصریح کرد: با این کارت، فرهنگیانی که می‌خواهند از مراکز رفاهی آموزش و پرورش استفاده کنند نیاز به معرفی‌نامه نخواهند داشت و امکانات رفاهی از طریق کارت به تدریج وارد می‌شود که دریافت تسهیلات و وام‌ها نیز از جمله آنها خواهد بود.

فرهنگیان از طریق «تک کارت» عضو باشگاه سرمایه ایرانیان شوند

مدیر عامل بانک سرمایه گفت: فرهنگیان می‌توانند از طریق تک کارت عضو باشگاه سرمایه ایرانیان شوند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

خیرالله بیرانوند مدیر عامل بانک سرمایه امروز در مراسم رونمایی از تک کارت سرمایه فرهنگیان که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: خودمان را مکلف و مقید به تکریم فرهنگیانی می‌دانیم که نردبان پیشرفت و ترقی همگان بوده‌اند.

وی افزود: تک کارت سرمایه فرهنگیان یکی از ابزارهایی است که باعث ارتقای مقام شامخ معلمان از طریق منزلت و احترامی که از این روش ایجاد می‌شود، خواهد شد و همچنین تسهیل کننده خدمات رفاهی و بانکی می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه باشگاه سرمایه ایرانیان توسط بانک سرمایه راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: فرهنگیان با عضویت در باشگاه سرمایه ایرانیان می‌توانند از خدمات تک کارت استفاده کنند و این باشگاه به کمتر انجام شدن هزینه‌های روزانه و صرفه جویی در زمان افراد کمک خواهد کرد.

مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به ویژگی باشگاه سرمایه ایرانیان تصریح کرد: با خرید از طریق باشگاه سرمایه ایرانیان گارانتی خرید از سوی بانک سرمایه پیگیری می‌شود و اگر از طریق مجازی فردی اقدام به خرید کند بانک سرمایه تضمین می‌کند تا کالا و خدمات به مقصد رسیده و مطابق با نوع خرید و تأیید نهایی خریدار، وجه مورد نظر به فروشنده پرداخت شود.


امکان عضویت فرهنگیان در باشگاه سرمایه ایرانیان 

رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه سعادت جوامع بشری در گروی آموزش و پرورش آنهاست، گفت: اگر بخواهیم به جامعه متعادل دسترسی یابیم، باید مهم‌ترین عنصر تعلیم و تربیت که معلم است را مورد توجه قرار دهیم.

 موحد با بیان اینکه حفظ جایگاه معلم در دین ما به کرات مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: تعلیم و تربیت انسان از مبدا پیدایش خلقت مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کلید توسعه جوامع محسوب می‌شود و سعادت جوامع در گروی آموزش و پرورش آنهاست.

رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به جامعه متعادل دسترسی پیدا کنیم باید مهم‌ترین عنصر تعلیم و تربیت را که معلم است مورد توجه قرار دهیم، گفت: این امر در گروی ارتقای منزلت معلم است. معلمی که از منزلت اجتماعی برخوردار است می‌تواند الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان که آینده‌سازان فردا هستند باشد. شناسایی راهکارهای کارآمد جهت اعتلای فرهنگیان به اندازه فلسفه تعلیم و تربیت اهمیت دارد.