:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
شریفی، معاون بانکداری الکترونیک بانک آینده خبرداد:

راه اندازي باشگاه مشتريان ايران كارت،تشریح خدمات منحصر به فرد ایران کارت آینده

عبدالرضا شریفی معاون بانکداری الکترونیک بانک آینده اعلام کرد: که بانک آینده در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، به راه‌اندازی باشگاه مشتریان خود با نام «ایران کارت» اقدام کرده است. با ورود ایران کارت به نظام بانکی کشور مشتریان اين بانك می توانند از این پس همزمان با خرید بخشی از مبلغ خرید خورد را به صورت برگشت نقدی دریافت کنند.
کد خبر: ۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

خبر اقتصادی - احسان شمشيري -  عبدالرضا شریفی معاون بانکداری الکترونیک بانک آینده در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که در این طرح که بر اساس تجربیات موفق در کشورهای مختلف برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، خدمات ویژه خرید به دارندگان کارت ارائه می شود، تاکید کرد: این کارت، نخستین کارت بانکی عضو شبکه شتاب است که علاوه بر کارکرد عادی مانند سایر کارت‌ها، خدماتی خاص نیز ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: این کارت‌ها در 4 سطوح کارت آبی (BLUE)، کارت نقره­ای (SILVER)، کارت طلایی (GOLD) و کارت پلاتینیوم (PLATINIUM) عرضه می‌شود.
به گفته وی، «ایران کارت»، نخستین کارت بانکی است که به ازای هر خرید، به دارنده کارت، امتیاز برگشت نقدی می‌دهد، یعنی مشتری می‌تواند با استفاده از این کارت، خریدهای روزمره خویش را در هر یک از پایانه‌های خرید (تمام پایانه‌های بانکی متصل به شبکه شتاب یا خرید اینترنتی) انجام داده و از این امتیاز (امتیاز نقدی) که بانک آینده به‌عنوان تشکر از حسن نیت وی برای انتخاب بانک آینده به حسابش واریز می‌کند؛ برخوردار شود.
معاون بانکداری الکترونیک بانک آینده افزود: علاوه بر این، خدمات دیگری با توجه به نوع کارتی که مشتری در اختیار دارد؛ به وی ارائه می‌شود. همچنین در صورتی­که در هنگام خرید از پایانه فروش بانک آینده استفاده شود؛ مشتری از تخفیف‌های ویژه‌ای نیز بهره‌مند می شود.
شریفی همچنین با اشاره به این نکته که نخستین طرح باشگاه مشتریان بانک آینده با عنوان با آینده از مردادماه شروع شده است، ادامه داد: برنامه های تشویقی و امتیازی خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی در درباره سامانه بانکداری متمرکز بانک آینده گفت: این بانک اصرار دارد که وارد تصدی گری نشود بلکه با برون سپاری کارهای خود را به انجام می رساند به همین دلیل سامانه بانکداری متمرکز خود را از شرکت خدمات انفورماتیک خریداری کرده است.معاون بانکداری الکترونیک بانک آینده تاکید کرد: در پی آن نیستیم که فقط با یک شرکت پرداخت الکترونیک در ارتباط باشیم و همه خدمات خود را از آن دریافت کنیم بلکه از توان تمامی شرکت ها در بازار استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان این نکته که سامانه بانکداری متمرکز ارزی بانک آینده نیز راه اندازی شده است، اضافه کرد: در عین حال از آنجا که بانک آینده به تازگی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است هنوز در بخش ارز فعال نیست و به محض دریافت مجوزهای ارزی، فعالیت در این بخش را نیز شروع خواهد کرد.شریفی با اشاره به این نکته که بانک آینده اعتقاد دارد که باید صنعت بانک را از صنعت پرداخت جدا کرد، اظهار داشت: با تاسیس شرکت ارتباط فردا حلقه مفقوده بین این دو صنعت در بانک آینده ایجاد شده است.وی تاکید کرد: ارزش افزوده شرکت ارتباط فردا، نزدیک کردن خدمات شرکت های خدمات پرداخت به نیازهای مشتریان است.معاون بانکداری الکترونیک بانک آینده با بیان این نکته که شرکت ارتباط فردا مشابهی در نظام بانکی کشور ندارد، خاطرنشان کرد: این شرکت در پی پیاده سازی مدلی است که بانک مرکزی و شرکت شاپرک در پی پیاده سازی آن هستند.وی تعداد کارتخوان های بانک آینده را در شرایط کنونی 30 هزار دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: این بانک برای افزایش گسترده تعداد کارتخوان ها برنامه ای ندارد بلکه قصد دارد که خدمات روی این دستگاه ها را ارتقا دهد که نمونه آن سینماکارت است.
به گفته وی، با وجود شاپرک و ایجاد حلقه مفقوده( شرکت ارتباط فردا) می توان خدمات خوبی را روی کارتخوان ها به مشتریان ارائه داد.
معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده با بیان اینکه، صنعت بانکداری کشور بیش از هر صنعت دیگر دارای محصولات مدرن است، افزود: در همین راستا ایران کارت به عنوان یک کارت بانکی عضو شبکه بانکی به بازار وارد شده که مشتریان با استفاده از آن خرید سودمندی را تجربه خواهند کرد.
عبدالرضا شریفی حسینی ادامه داد: با بهره گیری از ایران کارت علاوه بر اینکه بخشی از مبلغ خرید به صورت برگشت نقدی دریافت می شود مشتریان از امتیاز های تشویقی نیز بهره مند می شوند.
وی در تشریح این مطلب گفت: برگشت نقدی ایران کارت به گونه ای است که فرد دارنده کارت با هر خرید از هر پایانه فروشگاهی یا درگاه اینترنتی عضو شتاب درصدی از مبلغ خرید خود را دریافت می کند.
شریفی حسینی تاکید کرد: امتیاز تشویقی نیز امتیازی است که به ازای هر خرید به فرد اختصاص می یابد و با افزایش آن سطح رنگ کارت تغییر می کند و البته تغییر سطح رنگ به معنای برگشت پول بیشتر است.
به گفته وی، ایران کارت در چهار رنگ آبی، نقره ای، طلایی و پلاتینیوم ارایه شده و هر رنگ معرف درصد برگشت نقدی و امتیاز تشویقی است.
وی با اشاره به راه اندازی پیشخوان مجازی این بانک نیز گفت: نزدیک بودن فاصله فیزیکی به مشتری با در نظر گرفتن خدمات تحویل در محل از اهداف راه اندازی این پیشخوان بوده است و براساس آن خدمت در محل به مشتری ارایه می شود.
معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده با اشاره به راه اندازی همراه کارت و سامانه هدف در این بانک ، اظهار داشت: شخصی سازی خدمات بانکداری الکترونیک پیش نیازی لازم دارد که همان نزدیک بودن به فرهنک و رفتار کاربر برای درک متقابل نیازها و ارایه راه حل مناسب برای وی است.