:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
تحلیل تکنیکال سهام نشان می دهد

هدف های 440 و 530 تومان سهام فولاد مبارکه تحقق یافت

پیش بینی 440 تومان به عنوان هدف اول و 530 تومان به عنوان هدف دوم در ماه گذشته محقق شد...
کد خبر: ۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰


خبراقتصادی -  در تحلیل قبلی سهام فولاد مبارکه، در شرایطی که قیمت این سهم در محدوده ی 390 تومان قرار داشت، با استفاده از نمودار، پیش بینی 440 تومان به عنوان هدف اول و 530 تومان به عنوان هدف دوم از خاطرتان گذشت و هر دوهدف ماه گذشته محقق شد.

با توجه به اتفاقات اخیر و مشاهده ی نمودار این سهم والبته درخواست خوانندگان عزیز،به بررسی مجدد آینده ی این سهم می پردازیم.
پس از رسیدن قیمت سهام این شرکت به محدوده 520 تومان شاهد رنج شدن بازار این سهم واستراحتی کوتاه مدت درروند قیمتی آن بودیم.
 دراین شرایط الگویی در نمودار این سهم پدیدارشد که کاملا شبیه الگوی دوقلوی سقف می باشد. زیادبودن حجم معاملات در قله اول وکاهش این حجم در قله دوم وشکسته شدن خط گردن در قیمت 470 تومان این الگو را به شکل یک الگوی کلاسیک وکامل درآورده است.
از طرفی واگرایی در شاخص قدرت نسبی (RSI) وشاخص تزریق پول (MFI) و البته دیگر اسیلاتور های هشدار دهنده همچون MACD گویای تغییر روند قطعی این سهم وسقوط قیمت سهام این شرکت تا هدف قیمتی الگو، یعنی حداقل 420 تومان می باشد.




شکسته شدن خط روند شش ماهه ی شرکت درقیمت 470 تومان نیز سیگنال دیگری مبنی برمعکوس شدن روند سهام است.
بانگاهی به نمودار، کاملا واضح است که قیمت پس ازشکستن خط گردن وخط روند، یک حرکت برگشتی اصلاحی که ازخصوصیات این الگو می باشد را انجام داده است ولذا محتمل ترین گزینه برای شرایط فعلی تحلیل ریزش بیشتر قیمت این سهم است.
بنابراین در این شرایط وباتوجه به گفته های بالا نگه داری این سهم توصیه نمی شود.
درآینده مجددا به تحلیل سهام خواهیم پرداخت.

مهدی دانش تحلیلگر بازارسهام

Mehdi.danesh133@gmail.com