:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
خاکسپاری، روز جمعه در ماچیان رودسر گیلان انجام می شود؛

مراسم ختم دکتر فرض‌پور عضو هیات مدیره کانون وکلا 11 مرداد در مسجد نور میدان فاطمی تهران

مراسم تشییع پیکر آن فقید ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 1 مرداد 94 از مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز انجام شد، خاکسپاری روز جمعه 2 مرداد 94 در زادگاه آن مرحوم واقع در ماچیان رودسر برگزار می شود. مراسم ختمی نیز از سوی کانون وکلاروز یکشنبه 11 مرداد از ساعت 2 تا 4 عصر در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
خبراقتصادی - دکتر محمد فرض‌پور ماچیانی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز صبح روز چهارشنبه 31 تیرماه به دلیل سرطان ریه درگذشت.




عباس بشیری نویسنده کتاب های حقوق کاربردی و عضو کانون وکلای دادگستری در گفت و گو با خبرنگار خبراقتصادی، گفت: مراسم تشییع پیکر آن فقید ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 1 مرداد 94 از مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز انجام شد و آیین تدفین و خاکسپاری روز جمعه 2 مرداد 94 در زادگاه آن مرحوم واقع در ماچیان شهرستان رودسر در شرق استان گیلان برگزار می شود.

وی افزود: ضمناً مراسم ختمی از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز در روز یکشنبه 11 مرداد 94 از ساعت 2 تا 4 عصر در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.



پیام تسلیت کانون وکلای مرکز درپی درگذشت «فرض‌پور ماچیانی»

کانون وکلای دادگستری مرکز در پیامی درگذشت دکتر فرض پور ماچیانی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت کانون وکلای دادگستری مرکز آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

با اندوه فراوان عروج جناب استاد محمّد فرض پور ماچیانی عضو محترم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و اسوه تقوی و اخلاص را به آگاهی می رساند.

مراسم تشییع آن فقید ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 1 مرداد 94 از مقابل کانون مرکز و آیین تدفین و خاکسپاری روز جمعه 2 مرداد 94 در زادگاه آن مرحوم واقع در ماچیان شهرستان رودسر در شرق استان گیلان برگزار می شود.

ضمناً مراسم ختمی از سوی کانون مرکز در روز یکشنبه 11 مرداد 94 از ساعت 2 تا 4 عصر در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.


دکتر محمد فرض‌پور ماچیانی متولد 1330، دانش‌آموخته حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود و تحصیلات تکمیلی خود را در انگلستان گذراند.

وی علاوه بر سوابق قضایی، نماینده دوره اول و سوم مجلس و عضو شش دوره هیات مدیره کانون و سال‌ها مدیرمسئول مجله کانون وکلای مرکز بود.


صفحه حقوق اقتصادی در سایت خبراقتصادی درگذشت این حقوقدان را به جامعه حقوقی و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید.



یادی از مصطفی فرض پور ماچیانی 

لازم به ذکر است که در سال 93 نیز استاد مصطفی فرض پور ماچیانی نیز پس از تحمل شش ماه بیماری به دلیل عارضه سرطان درگذشت و در 25 فروردین 93 مراسم تشییع پیکر او از مقابل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت انجام  و در زادگاهش ماچیان از توابع شهرستان رودسر در شرق استان گیلان به خاک سپرده شد.

ˈمصطفی فرض پور ماچیانیˈ دبیر انجمن مفاخر گیلان با انبوهی از اندیشه هایی که آموزاند، شنبه شب چهره در نقاب خاک کشید و زندگی ابدی آغاز کرد. استاد فرض پور ماچیانی متولد سال 1320، دوره شش ساله ابتدایی را در ماچیان و کلاس هفتم و هشتم را در رحیم آباد و نهم و دهم را در رودسر و یازدهم و دوازدهم ( پنج و شش ادبی ) را در دبیرستان داریوش لنگرود گذراند. در سال 1340 مقام نخست رشته ادبی گیلان را بین تمام دانش آموزان به دست آورد و در سال 1341 وارد دانشگاه تبریز شد و در سال 1344 در رشته ادبیات و علوم تربیتی فارغ التحصیل شد. در دوران دانشجویی به پیشنهاد استادان خودش سلسله مقالات ” زبان و ادبیات ماچیان ” را منتشر کرد که سهم بسزایی در معرفی ماچیان در کشور و دانشگاه های معتبر جهان داشت. فرض پور مولف کتاب ˈ دستور زبان فارسی ˈ است که از سال 76 در دانشگاه تدریس می شود و همچنین جزو هیأت مؤلفین ˈ دائرة المعارف تشیع ˈ بوده و مقالاتی از ایشان در این مجموعه منتشر شده است. استاد فرض پور مقالات متعددی در زمینه ادبی، زبان شناسی ، فرهنگی و اجتماعی و دینی در روزنامه ها و مجلاتی چون آزادی، عصر تبریز، طلوع اسلام، اطلاعات، کادح (نشریه استانی)، گیلان نامه و نشر دانش منتشر کرده است. همچنین ویژه نامه های گنجینه گیلان شناسی، شمال شناسی، نوروز باستانی، مونوگرافی اشکور، فرزانگان گیلان، زبان و فرهنگ ماچیان و گاهشماری در ایران از استاد فرض پور به چاپ رسیده است. 





نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رقیه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
1
صورت مهربانش مرا یاد پدر بزرگم می اندازد.روحش شاد
رقیه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
1
صورت مهربانش مرا یاد پدر بزرگم می اندازد.روحش شاد
اصغر آزیدهاک
|
Spain
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
1
مردی بسیار وارسته و خدوم که عاشق خدمت باین مرز و بوم بود از میان ما رفت .روحشان شاد .