:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

داوری: توافق انجام خواهد شد ولي نيازمند گذشت زمان براي اعلام نهایی است

دكتر علیرضا داوري: توافق انجام خواهد شد ولي گاهي نيازمند گذشت زماني كوتاه براي اعلام توافقي بزرگ است .
کد خبر: ۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
خبراقتصادی - عليرضا داوري كارشناس ارشد روابط بين الملل گفت: تمام محورهاي مورد مذاكره به تدریج حل شده و زمان اعلام توافق فرا می رسد اما براي اعلام يك توافق تاريخي بايد گاهي در كوتاه مدت صبر و تحمل كرد .



 وي با بيان اين مطلب افزود: آقای روحاني رييس جمهور در شعار انتخابات خود در سال 92 يكي از محورهاي اصلي سياست خارجي خود را تعامل با جامعه جهاني بر شمرد و بايد گفت كه شاهراه اين تعامل از توافق نامه هسته اي مي گذرد .

داوري تصريح كرد: در كنار ادبيات وارده به مذاكرات هسته اي بايد ديپلماسي لبخند ظريف نيز به خوبي نمايان شود چرا كه ظريف و تيم مذاكره كننده در كنار رعايت منافع ملي و بهره گيري از توان ديپلماتيك خود  نشان دادند به پرهيز از حاشيه ها و برخي اظهارنظرهاي غير كارشناسي از سوي برخي چه در داخل ايران و چه در آمريكا مي توان با صبر و رعايت الفباي ديپماتيك به سرانجامي مثبت رسيد .
 وي حمايتهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي از تيم مذاكره كننده را بسيار راهگشا خواند و تصريح كرد:   خوشبختانه  ساماندهى و تثبیت سیاستهای محوری در دستگاه دیپلماسی کشور که در طول چند سال گذشته، به دليل حوادث و وقايعى كه سير طبيعى گذار را مختل كرده و جهتى غيرطبيعى يافته بود بیش از هر زمان خود را نمايان ساخت و كارآمدي  تيم مذاكره كننده نشان داد رعايت اصول گفتاري مثبت در راستاي حفظ منافع ملي بر هر محور دیگری در سياست خارجي برتری دارد.

داوري تاكيد كرد:  مديريت دستگاه دیپلماسی کشور ضمن تحليل  محيط‌ داخلى و خارجى به صورت اساسی ، كسب شناخت لازم ، پايه گذاري  مسير راهبردى و خلق راهبردها   توانست  سیاستگذاران عرصه بین الملل بوي‍ژه  طرف مذاكره كننده را  براى رسيدن به اهداف تعيين‌شده با تدبير شايسته و بايسته  هدايت نمايد و اين يك ركن اساسي در موفقيت دستگاه ديپلماسي كشور است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی وحیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
طبق نظر کارشناس محترم قطعا اگر حمایتهای منصفانه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده نبود شاید بر پیچیدگی این مذاکرات افزوده می شد ...
حال از تیم مذاکره کننده هم انتظار می رود زحمات و تلاش خود را با یک توافق برد برد برای ملت سرافراز ایران به ارمغان بیاورند . هر چند که همه اقتصاد ما نباید به مذاکرات گره به خورد و ان شا الله تلاش در راه اقتصاد مقاومتی پیش روی پتانسیل این ملت قرار بگیرد.