:
كمينه:۱۱.۹۹°
بیشینه:۱۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
در آستانه روز جهانی طراحی صنعتی و روز ملی صنعت و معدن برگزار شد

اختتامیه كارگاه طراحی صنعتی دستگیره درب در فرهنگسرای شفق

کارگاه طراحی صنعتی دستگیره درب با همکاری مشترک گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر و شرکت باتیس در فرهنگسرای شفق برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

خبر اقتصادی – در این کارگاه که به مدت شش ماه و با هدف ترویج هدف نوآوری طراحی محور و آموزش فنی و تولیدگرایانه توسط شرکت باتیس با حضور جمع کثیری از اساتید، طراحان، فعالان اقتصادی و دانشجویان برجسته در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در این کارگاه بیش از هفتاد طرح نوآورانه در زمینه طراحی خلاقانه در زیره های درب متناسب با ویژگی های اقلیمی، فرهنگی، معماری، طراحی داخلی، سبک زندگی و سلیقه ایرانیان توسط 25 دانشجوی رشته طراحی صنعتی دانشگاه هنر ارائه شد.
در مراسم پایانی این کارگاه طراحی از 5 طرح نوآورانه به انتخاب هیات داوران رونمایی شد و به صورت ویژه از طراحان آنها تقدیر به عمل آمد.
به گفته فرشاد طاهری مدیرعامل شرکت باتیس طرح های منتخب این کارگاه پس از طی مراحل فنی و طراحی جزئیات به تولید انبوه خواهند رسید و مبنای استراتژی های این شرکت با هدف جهانی کردن طرح های نوآورانه طراحان ایرانی وارد بازارهای بین المللی خواهد شد.
طاهری اضافه کرد: ارتباط دو سویه میان صنعت و دانشگاه مثل توسعه خلاقیت و نوآوری در میان کارآفرینان و فعالان اقتصادی می شود و در نهایت منجر به برندسازی و رونق تولید صنعتی خواهد شد تا با این استراتژی برندهای داخلی در سطح منطقه و خاورمیانه با اثرگذاری و موفقیت بیشتر فعالیت نمایند.
طاهری اظهار کرد: مدل های کنونی در بازار مدل های کپی شده از نمونه های خارجی است اما نمونه های طراحی شده توسط این شرکت بومی و با طراحی ایرانی که برروی برخی از مدل های آن کار سنتی انجام شده و به ثبت نیز خواهد رسید .
مدیرعامل شرکت باتیس خاطرنشان کرد: کیفیت این تولیدات نیز به مراتب بیشتر است و در یک پروسه 3 تا 6 ماهه به بازار وارد خواهد شد.
وی عنوان کرد: با توجه به واردات بی رویه بازاریابی لازم برای این تولیدات صورت گرفته و سهم بازار داخلی که در حال حاضر 30 تا 40 درصد نیاز بازار است با ورود این تولیدات افزایش خواهد یافت.
طاهری تاکید کرد: در این صنف تا کنون کار عملی صورت نگرفته و روسای اتحادیه ها با ورود تولیدات به بازار جزو نمایندگان فروش شرکت خواهند بود.
طاهری بیان کرد: طرح های منتخب این کارگاه پس از طی مراحل فنی و طراحی جزئیات به تولید انبوه خواهند رسید و بر مبنای استراتژی های این شرکت با هدف جهانی کردن طرح های نوآورانه طراحان ایرانی وارد بازارهای بین المللی خواهد شد.
وی تاکید کرد: ارتباط دوسویه میان صنعت و دانشگاه باعث توسعه خلاقیت و نوآوری در میان کارآفرینان و فعالان اقتصادی می شود و در نهایت منجربه برندسازی و رونق تولید صنعتی خواهد شد تا با این استراتژی برندهای داخلی در سطح منطقه وخاورمیانه با اثرگذاری و موفقیت بیشتر فعالیت کنند .