:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
پورمختار مطرح کرد:

بازگشت تعیین قیمت خودرو به سازمان حمایت منوط به اصلاح قانون برنامه پنجم است

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس گفت: تا زمانی که خودرو به عنوان یک کالای انحصاری مطرح است بر اساس قانون برنامه پنجم تعیین قیمت آن در اختیار شورای رقابت است.
کد خبر: ۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱


خبر اقتصادی - محمد علی پور مختار درباره قیمت گذاری خودرو از سوی سازمان حمایت گفت:تا زمانی که خودرو به عنوان یک کالای انحصاری مطرح است براساس قانون برنامه پنجم تعیین قیمت آن در اختیار شورای رقابت است تا بتواند در این زمینه رقابت سالم را با قیمت گذاری درست و تنظیم بازار خودرو برعهده بگیرد.
به گزارش عصر خودرو، نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبتی از تعیین قیمت ها از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده نیست ادامه داد: یا باید قانون برنامه پنجم توسعه  اصلاح شود و یا در قانون برنامه ششم این اصل حذف و به یک تشکیلات دیگر محول شود.
وی تصریح کرد:البته یک امر اشتباهی صورت گرفته که می گویند ر صورتی که قیمت گذاری برعهده شورای رقابت نیست  بلکه تهیه دستورالعمل نحوه  قیمت گذاری با شورای رقابت است و  شورای  رقابت باید معیارهای تعیین قیمت را مشخص و آن را به خودرو سازان ابلاغ کند  و آنها برآن مبنا قیمت محصولات خود را مشخص کنند اما به لحاظی دارد خود قیمت ها را تعیین می کند.