:
كمينه:۲۳.۷۹°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

دغدغه‌های کمیسیون "تسهیل کسب و کار" اتاق بازرگانی تهران

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران به تشریح برنامه‌های پیش روی این کمیسیون پرداخت و گفت: در این کمیسیون بیشتر در بخش‌های تامین اجتماعی، دارایی، روابط کاری و ... فعالیت خواهیم کرد تا مشکلات به وجود آمده را شناسایی کنیم و راه حل آن ها را به مسئولان ارائه دهیم.
کد خبر: ۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
1419240972650_123.jpg

خبر اقتصادی - محمدرضا نجفی‌منش درباره دغدغه‌ها و برنامه اصلی کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در دوره جدید گفت: هر یک از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که در مجموع شامل 60 نفرهستند می‌توانند در دو کمیسیون عضویت اصلی داشته باشند و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی نیز می توانند به عنوان عضو در کمیسیون‌ها حضور داشته باشند اما نمی توانند در هیات رییسه کمیسیون ها عضویت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: همان گونه ای که از اسم این کمیسیون برمی‌آید هدف آن برطرف کردن موانع فضای کسب و کار است. مشکلات و موانع زیادی سر راه فضای کار و تولید وجود دارد که در گذشته برخی از این موانع برطرف شده اما در عین حال موانع جدیدی برای کسب و کار به وجود آمده است.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: در کمیسیون تسهیل کسب و کار بیشتر در حوزه تامین اجتماعی، دارایی، روابط کاری و ... فعالیت خواهیم کرد تا مشکلات و موانعی که این در بخش‌ها به وجود آمده را شناسایی کنیم و راه حل رفع این مشکلات را به مسئولان ارائه دهیم تا فضای کسب و کار به سمت تسهیل شدن حرکت کند. اگر فضای کسب و کار روان شود هم مردم و هم سرمایه گذاران می توانند وارد این فضا شوند.

نجفی منش ادامه داد: دولت در برنامه‌های خود به دنبال حل مشکلات فضای کسب و کار است، اما وقتی قرار است مشکلات در بند اجرایی حل شود مقداری سلیقه ای عمل می‌شود و برداشت های شخصی پیش می آید. وظیفه ما در اتاق بازرگانی این است که مسائل را شفاف سازی کنیم. به هر حال مدت طولانی است که در اتاق بازرگانی تهران و ایران مجموعه فعالان روی مشکلات فضای کسب و کار فعالیت داشته‌اند که نتیجه آن تاکنون دو قانون "بهبود فضای کسب و کار" و "قانون رفع موانع تولید" بوده است که با نظر سنجی، تضارب آراء و نقطه نظراتی همراه بوده که بخش خصوصی به دولت ارائه داده است البته اگر این دو قانون عملیاتی شود بخشی از مشکلات کسب و کار را حل می‌کند اما بخشی از مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.

او تصریح کرد: ابتدا باید قانون هایی که در زمینه کسب و کار از قبل به تصویب رسیده است عملیاتی شوند و مشکلات جدیدی که در فضای کسب و کار به وجود می آید حل شوند.