:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

راه‌اندازی پرواز زنجان - تهران، ظرفیتی برای حضور سرمایه‌گذاران

مدیر فرودگاه زنجان گفت: راه‌اندازی پرواز زنجان - تهران، ظرفیت بسیار خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۵۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
1415280814970_aerospace.jpg

خبر اقتصادی - محمد قاسمی با بیان اینکه محقق شدن پرواز زنجان - تهران به حمایت مسئولان نیاز دارد، افزود: با توجه به اینکه تمرکز سرمایه‌گذاران در تهران است، لذا وجود فرودگاه به عنوان یک ظرفیت بالقوه می‌تواند باعث حضور سرمایه‌گذاران در استان شود، به همین خاطر معتقدیم باید حمایت خوبی از راه‌اندازی این پرواز صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از جابه‌جایی 5095 مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه طی سال‌جاری خبر داد و گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون بیش از 33 پرواز داخلی و خارجی مسافری از فرودگاه زنجان انجام شده است که از این تعداد پرواز صورت گرفته، 13 مورد پرواز خارجی بوده است، این در حالی است که وزن بار جابه‌جا شده از طریق مسافران خارجی این فرودگاه 48 هزار 685 کیلوگرم بوده است.

این مسئول در خصوص مقصد پروازهای داخلی و خارجی انجام شده از فرودگاه زنجان، اظهار کرد: پروازهای خارجی فرودگاه زنجان مربوط به سفرهای حج بوده و از ابتدای امسال 2695 زائر از این فرودگاه عازم سرزمین وحی شده‌اند. همچنین 2400 مسافر از طریق فرودگاه زنجان در پروازهای داخلی جابه‌جا شده‌اند که این مسافرها 18 هزار و 18 کیلوگرم بار هم همراه خود داشته‌اند.

قاسمی با تأکید بر اینکه توسعه باند فرودگاه زنجان یکی از اولویت‌های امسال خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم قادر خواهیم بود پروازهای بیشتری را از فرودگاه زنجان انجام دهیم که این خود می‌تواند در شکوفایی استان نقش مهمی داشته باشد.