:
كمينه:۱۶.۹۹°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

ایساکو: پیامک بزنید تا از اصالت و قیمت قطعه مطمئن شوید

مدیرعامل ایساکو ادامه داد: در پیام اطلاع‌رسانی که در این زمینه به تلفن همراه ارسال می‌شود علاوه بر اعلام اصالت قطعه، قیمت فروش آن نیز قید خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷

خبر اقتصادی - مدیرعامل ایساکو گفت: با اجرایی شدن طرح اصالت قطعه از عرضه قطعات یدکی تقلبی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی نمکین در حاشیه مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز اظهار کرد: با اجرای طرح اصالت قطعه امکان تشخیص قطعات اصلی از قطعات تقلبی و قاچاق ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح مصرف کنندگان پس از خرید قطعه شماره بارکد درج شده روی بسته بندی آن را به شماره مربوطه پیامک می‌کنند خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از ارسال پیامک، اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه به مشتریان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل ایساکو ادامه داد: در پیام اطلاع‌رسانی که در این زمینه به تلفن همراه ارسال می‌شود علاوه بر اعلام اصالت قطعه، قیمت فروش آن نیز قید خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر برآورد دقیقی از میزان قطعات یدکی قاچاق و تقلبی موجود در بازار یدکی وجود ندارد که البته اجرای چنین طرح‌هایی به کاهش عرضه قطعات تقلبی کمک می‌کند.

نمکین با بیان اینکه با توجه به حساسیت برخی از قطعات یدکی خودرو باید از عرضه قطعات تقلبی جلوگیری شود تصریح کرد: امیدواریم با افزایش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف کنندگانی تنها از عرضه کنندگان و فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید قطعات اقدام کنند.

وی در پاسخ به اینکه شنیده شده سنسور اکسیژن برخی خودروهای تولیدی ایران خودرو دچار مشکل بوده و پس از تحویل به خریداران نیاز به تعویض در تعمیرگاه‌ها دارد اظهار کرد: در خودروهای تولیدی ممکن است هر قطعه‌ای به دلایلی دچار عیب شود اما در مورد سنسور اکسیژن تاکنون مورد خاصی وجود نداشته است.