:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

جلسات تخصصی «معدن» برگزار می‌شود

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس از آغاز جلسات مشترک این کمیته با معاونت معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس ایمیدرو، رئیس سازمان زمین‌شناسی، انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، انجمن سنگ ایران و افراد موثر در حوزه معدن و برخی نمایندگان مجلس به ریاست نایب رئیس اول مجلس خبر داد. داریوش اسماعیلی گفت:‌ این جلسات با حضور حدود 30 نفر هر دو هفته در میان تشکیل می‌شود که در اولین جلسه، دستور کار این نشست‌ها مشخص شد.
کد خبر: ۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰

خبر اقتصادی - نماینده مردم سروستان از اختلاف دیدگاه بین مجلس و دولت نسبت به حقوق دولتی معادن سخن گفت و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت درآمدهای ناشی از معادن و صنایع معدنی واریز شده به خزانه را به صورت کلی می‌نگرد و این درآمدها را صرف امور جاری و عمرانی کشور می‌کند در حالی که مجلس معتقد است قانون معادن تکلیف حقوق دولت را مشخص کرده است.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: در این جلسات تلاش می‌کنیم دیدگا‌ه‌های حضار به یکدیگر نزدیک‌تر شود، ضمن آنکه چالش و نیازهای بخش معدن و صنایع معدنی نیز به بحث گذاشته می‌شود.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با اشاره به حضور مدیر بخش تولید سازمان و مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: از وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز در جلسات آینده برای بررسی تاثیر بانک‌ها، واگذاری‌ها و بیمه‌ها در این بخش دعوت خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: دومین جلسه از این سلسله جلسات امروز تشکیل خواهد شد.