:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
سخنگوی کمیسیون بهداشت تاکید کرد:

برخورد جدی با محصولاتی با آرم استاندارد تقلبی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان استاندارد نیز باید در کنار سازمان غذا و دارو بر آرم استاندارد محصولاتی مانند آب‌میوه و آبلیمو نظارت جدی داشته باشد به گونه‌ای که اگر آرم استاندارد به صورت تقلبی بر محصولی درج شده باشد با جدیت با آن برخورد کند.
کد خبر: ۵۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
1-3.gif

خبر اقتصادی - محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس درخصوص استفاده از آب‌میوه‌های تقلبی با نشان استاندارد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت درست سازمان غذا و دارو در کشور هر روز شاهد ورود یا استفاده از محصولات غیراستاندارد در کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: واقعیت آن است که این محصولات بی‌کیفیت سلامتی مردم را تهدید می‌کند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری در درازمدت بر سلامت افراد می‌گذارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه امروزه مردم به سختی می‌توانند به سلامتی محصولی اعتماد کنند، تصریح کرد: ‌سازمان غذا و دارو باید با جدیت بیشتر و ظرفیت بهتر ورود پیدا کرده و بر پروانه بهره‌برداری و توزیع این محصولات نظارت دقیقی داشته باشد.

قربانی گفت:‌ از سویی دیگر سازمان استاندارد نیز باید در کنار سازمان غذا و دارو بر آرم استاندارد محصولاتی مانند آب‌میوه و آبلیمو نظارت جدی داشته باشد به گونه‌ای که اگر آرم استاندارد به صورت تقلبی بر محصولی درج شده باشد با جدیت با آن برخورد کند نه اینکه تنها با ابلاغ بخشنامه‌های مختلف و ارائه چند گزارش از کنار این تخلف‌ها به راحتی بگذرند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: بدون‌شک با توجه به اهمیت استفاده از آب‌میوه‌های تقلبی با نشان استاندارد این موضوع را در دستور کار کمیسیون قرار خواهیم داد و با حضور مسئولان مرتبط آن را بررسی می‌کنیم.