:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
بیاتیان تاکید کرد:

قیمت خودرو باید به حاشیه بازار سپرده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در چند سال فقط دلالان و واسطه ها بودند که از قیمت گذاری خودرو سود کرده اند و اگر قیمت ها در حاشیه بازار تعیین شود هم به نفع مصرف کننده و هم تولید کننده خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰

خبر اقتصادی - سید محمد بیاتیان درباره قیمت گذاری خودرو از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت:دولت هم به این نتیجه رسیده است که قیمت ها باید در حاشیه بازار تعیین شود  وقتی به صورت دستورتعیین می کند هم به ضرر مصرف کننده و هم تولید کننده است.
به گزارش عصر خودرو، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای  اسلامی ادامه داد: در چند سال فقط دلالان و واسطه ها بودند که از قیمت گذاری خودرو  سود کرده اند فکر کنم هم شورای رقابت ، دولت و خودروسازان  به این نتیجه رسیدند که حاشیه بازار قیمت ها را تعیین کند به نفع همه خواهد بود و شورای رقابت باید از این  چرخه خودش را بیرون بکشد.
وی افزود: تولید خودرو در دو خودرو ساز و سایر خودروسازها به صورت سی کی دی باعث ایجاد رقابت در بازار شده  و فضای بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کرده است  و مستلزم این است که عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند بنابراین  بازگشت قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت  منطقی است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجازه داده شود میزان تولید و حاشیه بازار و رضایت مصرف کنندگان قیمت را مشخص کند، گفت:باید توجه داشت در یک بازه شش ماه شاید شاهد نابسمانی در بازار خودرو  باشیم اما بازار خودش را پیدا می کند و فکر می کنم هم تولید کننده و هم مصرف کننده از وضعیت آتی راضی خواهد شد.