:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

بیماری‌های قلبی عروقی دومین علت مرگ در کشور

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری‌های قلبی عروقی در رأس بیماری‎هاست و پس از تصادفات دومین علتی مرگ در کشور است.
کد خبر: ۵۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
1425898928078_4.jpg

خبر اقتصادی - «فرامرز شاهین» در سمینار «نقش ورزش و تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی» در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهارکرد: پارسال، این مرکز 20 هزار مأموریت انجام داد که 10 درصد مأموریت‌ها که 2500 بیمار را شامل می‎شد، مربوط به بیماران قلبی‌ و عروقی بود که آمار زیادی است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: بیماری‌های قلبی عروقی در رأس بیماری‎ها قرار دارد و پس از تصادفات دومین عاملی است که در کشور منجر به مرگ می‌شود و هم‎اکنون نیز در ایران رو به افزایش است.

شاهین افزود: هرچند در حوزه‌ی درمان برای این بیماری‎ها اقداماتی انجام شده است اما در خصوص پیشگیری، ضرورت انجام اقدامات موثر و کارآمد بسیار ملموس است.

وی با اشاره به کاهش سن ابتلا به بیماری‎های قلبی عروقی در ایران، نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: ورزش می‎تواند عامل قدرتمندی برای پیشگیری و کاهش سیر بیماری‎های قلبی عروقی باشد.

شاهین خاطرنشان کرد: در همین راستا هیئت پزشکی ورزشی استان در آینده همایش‎های موثری برای ترویج نقش ورزش در کاهش بیماری‎ها را در دستور کار قرار خواهد داد که با جدیت به این مهم بپردازد.

وی بررسی آمار ورزشکاران آسیب‌دیده، بررسی فراوانی این آمار در رشته‎های مختلف، اعلام رایج‎ترین عارضه‎های ورزشی در هر رشته و ارائه خدمات برای پیشگیری از آن‎ها را از دیگر فعالیت‏‌های این هیئت برشمرد.

شاهین با بیان این‌که کمیته‌ی خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان هم‌اکنون به 30 هزار ورزشکار عضو هیئت خدمات ارائه می‎دهد، افزود: ورزشکاران استان با ارائه کارت عضویت می‎توانند از خدمات رایگان در سطح تخصصی و فوق تخصصی در استان هم‌چنین تهران برخوردار شوند، هم‌چنین برخی از عمل‌های پزشکی ورزشکاران نیز با خدمات این هیئت در تهران انجام می‎شود.

به گزارش ایسنا، سمینار «نقش ورزش و تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی» با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و هیئت پزشکی ورزشی استان برگزار شده است.