:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

پیشنهادی برای اصلاح روند پرداخت یارانه‌ها

یک کارشناس اقتصادی گفت: درآمد‌های آزاد شده از اصلاح روند پرداخت یارانه باید صرف افزایش اشتغال شود نه افزایش یارانه کم‌درآمدها.
کد خبر: ۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
3889-1.jpg

خبر اقتصادی - علیرضا پورفرج درباره‌ شیوه پیشنهادی دولت مبنی بر پرداخت یارانه به دهک‌های کم‌درآمد و شیوه انتخاب شده مجلس جهت حذف پردرآمدها اظهار کرد: هر دو روش در نهایت یک نتیجه را در بر خواهد داشت و هر دوی این گروه‌های درآمدی با استفاده از برخی شاخص‌ها مانند مسکن و اتومبیل قابل شناسایی‌اند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: شناسایی پردرآمدها و کم‌درآمدها کار چندان مشکلی برای دولت نیست و دولت و معاون اول رییس جمهور نباید این روند را با طرح برخی ابهامات، سخت جلوه دهند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به نظر من دولت روحانی نمی‌خواهد این شیوه پرداخت یارانه را اصلاح و یارانه پردرآمد‌ها را حذف کند و همین روندی که آغاز شده نیز تحت فشار افکار عمومی بوده است.

پورفرج با اشاره به این‌که شناسایی دهک‌های کم‌درآمد برای پرداخت یارانه امکان پذیر است، گفت: اما لازم است در عین حال افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند و درآمد آزاد‌شده از این محل به سمت تولید رفته و مشکل بیکاری و رکود اقتصادی را حذف کنند.

وی با تاکید بر این‌که لازم است روند شناسایی افراد فقیر جهت حمایت مضاعف و پردرآمد‌ها جهت حذف یارانه به صورت همزمان انجام شود، عنوان کرد: درباره‌ی درآمدهای آزاد شده باید توجه داشت که در حال حاضر کمک به طبقه فقیر کشور مشکل اصلی اقتصاد نیست، بلکه کمبود اشتغال است که به این فقر دامن می‌زند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که نباید درآمدهای آزاد شده از محل حذف یارانه پردرآمدها صرف افزایش یارانه افراد کم‌درآمد شود، گفت: بلکه این سرمایه‌ها باید به سمت اشتغال و افزایش تولید حرکت کند و لازم است دولت در این راستا بازی‌های سیاسی را کنار بگذارد.