:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
معاون سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل شورای عالی گردشگری دریایی در آینده

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل شورای عالی گردشگری دریایی در آینده خبر داد و افزود: ایران به عنوان یک کشور دریا محور پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری دریایی دارد که متاسفانه تا کنون از این پتانسیل ها استفاده نشده است.
کد خبر: ۵۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
8778.jpg

خبر اقتصادی - پروین فرشچی در سومین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با هم سو کردن برنامه های توسعه دریایی با اهداف زیست محیطی می تواند نقش مهمی در توسعه پایدار دریا محور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از رویکردهای دولت در برنامه ششم توسعه توجه به پتانسیل های دریایی کشور است. مدیریت در بهره برداری از منابع دریایی و توسعه فعالیت های دریانوردی در تامین منافع ملی کشور اهمیت زیادی دارد و در این میان، معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با هم سو کردن برنامه های توسعه دریایی با اهداف زیست محیطی می تواند نقش مهمی در توسعه پایدار دریا محور داشته باشد.

وی از حضور سازمان های دولتی و بخش های خصوصی در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: در این نمایشگاه، توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت دریایی در منطقه به نمایش گذاشته شده است.

فرشچی از تشکیل شورای عالی گردشگری دریایی در آینده خبر داد و افزود: ایران به عنوان یک کشور دریا محور پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری دریایی دارد که متاسفانه تا کنون از این پتانسیل ها استفاده نشده است.

فرشچی تاکید کرد: به عنوان اولین سال حضور سازمان حفاظت محیط زیست در نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، تلاش های زیادی در راستای آشنایی مردم با فعالیت های محیط زیست دریایی ستادی و استانی شده است و امیدوارم در سال های آینده با حضور تشکل های مردم نهاد، بتوانیم دستاوردهای بیشتری را در زمینه محافظت از محیط زیست مناطق دریایی در این نمایشگاه ارائه کنیم.