:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

اختصاص ارز مبادله‌ای به تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اختصاص ارز مبادله ای به تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
8-306.jpg

خبر اقتصادی - ناصر خرمالی اظهار کرد: نامه‌ای مبنی بر اختصاص ارز مبادله‌ای به تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بانک مرکزی ارسال شده که تولیدکنندگان در این مناطق همانند واحدهای تولیدی سرزمین اصلی ارز مبادله ای دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به دلیل اینکه ارز مبادله ای به تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اختصاص نمی‌یابد، قیمت تمام شده برخی محصولات در این مناطق افزایش می یابد و گران‌تر از سرزمین اصلی است.

خرمالی با بیان اینکه اختصاص ارز مبادله‌ای به تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال 1391 مطرح شده است، گفت: البته تولید در این گونه مناطق مزیت‌هایی دارد که می‌توان به بحث معافیت های مالیاتی اشاره کرد و طبیعی است بسیاری از تولیدکنندگان تمایل دارند در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در عین حال تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی فعال در حوزه سرمایه و بورس و همچنین تسهیل حضور بانک های داخلی و شعب آن‌ها در مناطق آزاد را از جمله برنامه و اقدامات مهم در دست اقدام عنوان کرد.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری این است که حضور شرکت های تامین سرمایه خارجی و شرکت هایی که در بورس فعال هستند را در بازار بورس مناطق آزاد تسهیل کنیم.