:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

حمایت صندوق کارآفرینی امید از کارآفرینان نوپا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام حمایت از کارآفرینان نوپایی که علاقمند ورود به کسب و کارهای خرد هستند، از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی مشاغل روستایی، واحدهای خانگی و بنگاههای خرد و کارآفرینی تا سقف 10 نفر کارکن خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
1431506493713_a6.jpg

خبر اقتصادی - اصغر نوراله زاده اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کارآفرینان نوپا، موضوع اعتبارسنجی آنها در نزد نهادهای رسمی مالی است و تامین و تخصیص آسان اعتبارات خرد در کنار اعمال نظارت و ارائه مشاوره لازم یکی از راههای پشتیبانی از کارآفرینان نوپای علاقمند به عرصه کسب و کار خرد است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این صندوق، نهادی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی است که در دو زمینه تامین مالی خرد و حمایت از کسب و کارهای خرد به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کم هزینه و پرفروش افزود: یکی از برنامه‌های در اولویت صندوق در سال جاری، توجه به کسب و کارهای خرد و زودبازده و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و تبدیلی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک کم برخوردار است.

نوراله زاده افزود: در این راستا حمایت از زنجیره‌های تولید کسب و کارهای کوچک در قالب خوشه‌های تولیدی و خدماتی را نیز به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی صندوق دنبال خواهیم کرد.

وی در عین حال با اشاره به طرح تکافو اظهار کرد: استفاده از دانش‌های بومی در اجرای طرح تکافو برای ما اهمیت دارد از این رو متولیان اجرای طرح در استانها و شهرستانها باید به شناسایی و معرفی دانش بومی مناطق بپردازند تا از این طریق رابطه‌ای دو سویه میان تولید دارای مزیت رقابتی و حضور در بازارهای جهانی به وجود آید.

نوراله زاده در پایان گفت: حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید تنها مختص تولید نیست و در تمامی حوزه‌ها از جمله طراحی، بازاریابی،‌ برند سازی و فروش محصول از طرح و مجریان آن حمایت می‌کند.