:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
عضو کمیسیون اقتصادی:

سرمایه‌های مازاد را باید در بورس وارد کرد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تلاطم بازار سرمایه و افت شاخص‌های بورس در هفته‌های اخیر در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذارانی که به دنبال سود کوتاه مدت بودند و عمدتا غیرحرفه‌ای، دچار زیان خواهند شد.
کد خبر: ۵۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
kish.JPG

خبر اقتصادی - محمد حسن‌نژاد با اشاره به تاثیر مسائل اقتصادی و سیاسی بر شاخص‌های بورس، گفت: بورس آیینه تمام نمای اقتصاد کشور است و انتظارات بازار و شرایط آن در بورس منعکس می‌شود و اتفاقی که برای بازار سرمایه در هفته‌های اخیر افتاده است منبعث از سال 92 و انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد لغو تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن مساله هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بعد از توافق ژنو در سال 92 موج خوش‌بینی در بازار سرمایه و کلیت اقتصاد کشور ایجاد شد و باعث شد شاخص‌ها به صورت غیرواقعی رشد کند اما پس از آنکه اتفاق جدیدی در گشایش اقتصادی نیفتاد بازار مجبور شد خود را با شرایط واقعی تطبیق دهد و از آن زمان افت شاخص‌ها نیز آغاز شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، بازار متلاطم نفت و طلا و همچنین افزایش مالیات‌ها باعث تلاطم در بازار شد و امروز شاهد هستیم بازار و سرمایه‌گذاران در تالار خیابان حافظ در حال سردرگمی و دست و پا زدن هستند.

نماینده مردم جلفا تاکید کرد: پیشنهاد من به سرمایه‌گذاران خرد، غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای این است که در شرایط فعلی بازار سرمایه‌های مازاد را در بورس وارد کنند و اگر بخواهند از مایحتاج خود نظیر خودرو و مسکن و سرمایه زندگی در بورس وارد کنند ممکن است دچار زیان شوند و این شامل حال افرادی که اعتبار از جای دیگر قرض می‌کنند و به بورس وارد می‌کنند نیز می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ بازار بورس بازار سرمایه‌گذاری طولانی مدت است و باید این نکته مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد و سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای نیز که برای کسب تجربه و سود به بازار ورود می‌کنند باید توجه کنند که انتظار کوتاه مدت از بورس نداشته باشند و سرمایه‌های خود را در صندوق‌ها که دارای پروتکل بورسی هستند وارد کنند تا بتوانند با استفاده از مشاوره‌های آنها از زیان غیرحرفه‌ای بودن مصون بمانند.