:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳

برگزاری همایش روز جهانی تایید صلاحیت در ایران

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از برگزاری همایشی همزمان با روز جهانی تایید صلاحیت خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

خبر اقتصادی - علیرضا خاکی فیروز با بیان این‌که شعار این همایش پشتیبانی از ارائه‌ مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی است، گفت: همایش مذکور مصادف با روز جهانی تایید صلاحیت در 19 خرداد‌ 1394( 9 ژوئن 2015 ) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بخشی از پیام مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درباره روز جهانی تایید صلاحیت اظهار کرد: این مرکز مرجع اعتبار‌دهنده ملی در سطح کشور است که از طرف تایید صلاحیت رسمی سازمان‌های گواهی‌کننده سیستم‌های مدیریت، آزمایشگاه و موسسات بازرسی به رسمیت شناخته شده است.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به مهم‌ترین اهداف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: حمایت از سازمان تایید صلاحیت در رسیدن به اهداف خود، تسهیل امر تجارت و بازرگانی، فراهم‌ کردن امکانات برای سازمان‌های تایید صلاحیت ملی و کاستن از دوباره‌کاری و صرف هزینه و وقت اضافی از جمله اهداف این مرکز است.

همچنین نیره پیروزبخت - رییس سازمان استاندارد - نیز به مناسبت روز جهانی تایید صلاحیت در پیامی گفته که سازمان بین‌المللی استاندارد در سال 2002 میلادی شعار «یک استاندارد یک آزمون، مورد پذیرش در همه‌جا» را برای نیل به اهداف خود که تسهیل شرایط تجارت است انتخاب کرده است.

به گفته وی هدف از تایید صلاحیت ارزیابی سیستم آزمایشگاه‌های آزمون، کالیبراسیون، بازرسی و گواهی‌کردن است تا اثبات شود ارزیابی انطباق با الزامات بین‌المللی در تطابق بوده و تجارت و خدمات فرامرزی آنگونه که مورد نظر مراجع و سازمان‌های تجاری و دولتی است تسهیل شود.

رییس سازمان ملی استاندارد، نقش تایید صلاحیت، صحت عملکرد، اثر‌بخشی مداوا، قابلیت اعتبار نتایج آزمون و اطمینان بخشی به بیماران و ... را غیرقابل انکار دانست و گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن مورد تاکید قرار گرفته که برای رسیدن به این اهداف بالا نیاز به مراجع تایید صلاحیت شده‌ای مثل آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های بازرسی و سازمان‌های گوا‌هی کننده نیاز داریم.