:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد:

پرداخت پاداش به مشتریان خوش حساب صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به اینکه کارمزدی که برای ضمانت نامه در نظر گرفته ایم کمتر از نصف بانک‌هاست گفت:نمی گذاریم برای پرداخت کارمزد فشار به تعاونی ها وارد شود. به مشتریان خوش حساب پاداش ۳۵ درصدی می دهیم.
کد خبر: ۵۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

خبر اقتصادی - مهدی حسین نژاد با اشاره به اینکه رونق اقتصادی تعاونی‌ها بدون تزریق نقدینگی برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون است گفت: از نیمه دوم سال 93 با دستگاه‌ها و نهادهایی مانند بورس کالا، شرکت های بازرگانی پتروشیمی، پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون تفاهم نامه منعقد کرده ایم.
به گزارش تسنیم، وی در بیان هدفگذاری برای سال 94 گفت: در سال جدید 500 میلیارد تومان برآورد تصویب ضمانت نامه و 300 میلیارد تومان صدور است. رشد صد در صدی نسبت به سال 92 خواهیم داشت. همچنین طرح های بزرگی مانند رتبه بندی شرکت های تعاونی را هم خواهیم داشت.
 وی در بیان الویت های صندوق گفت: طرح‌های تعاونی‌های دانش بنیان، طرح‌های اشتغال‌زا، طرح‌های با محوریت کالاها و خدمات صادراتی، طرح‌های افزایش تولیدات داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی، طرح‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، طرح‌های حمایتی از صنایع مادر و طرح‌های ملی و طرح‌های اشتغال زا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و استعدادهای برتریعنی طرح‌های شرکت‌های تعاونی که دارای اشتغال‌زایی بیش از پنج نفر برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را به همراه دارد، از الویت های این صندوق است.
 مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در بیان مدت صدور ضمانت نامه گفت: بسته به نوع ضمانت نامه دارد. برخی از ضمانت نامه ها ظرف مدت سه روزه به دست تعاونی رسیده است. در هفته دو روز کمیته فنی و یک روز جلسه هیأت مدیره در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون برگزار می شود. ظرف یک هفته برای مصوبه صادر می‌شود. برای اعتباری باید 20 درصد وثیقه ملکی معرفی شود. وثیقه ملکی باید به دفترخانه برود و 6 استعلام می‌گیرد. بنابر این بخشی از این پروسه زمانی از دست صندوق ضمانت خارج است. ما تقریبا 3 و نیم تا 4ماه زمان برای صدور ضمانت نامه را با اصلاح فرآیندها به یک ماه تبدیل کردیم و این پروسه برای غیر اعتباری‌ها به کمتر از یک هفته رسیده است.
وی از امضای تفاهمنامه با بورس کالا و شرکت سپرده گذاری مرکزی برای تسهیل فرآیند عرضه کالاها توسط تعاونی از طریق بورس خبر داد.تسهیل فرآیند عرضه کالاها توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در بورس از طریق ضمانت تعهدات آنها نزد سپرده گذاری, تسهیل فرآیند خرید کالاها توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در بورس و تأمین مالی آنها از طریق جلب همکاری بانک‌ها، بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری,تسهیل فرآیند پذیرش انبارهای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در سپرده گذاری از طریق تعهدات انبارهای مذکور و تسهیل فرآیند عرضه و خرید کالا توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در قالب تفاهم نامه اتحادیه الکترونیکی بین بورسی,بررسی امکان ضمانت تعهدات حاصل از خرید کالا توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاونی نزد سپرده گذاری و صدور انواع ضمانت نامه جهت شرکت ها و اتحادیه های تعاونی فعال توسط صندوق، در چارچوب این تفاهم نامه و بر اساس قوانین و مقررات بورس، سپرده گذاری و صندوق موضوع این تفاهم نامه است.