:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
مهندس مدنی در بازدید از شامخ:

برنامه ریزی برای خودکفایی ارزی سایپا در سال94 +تصاویر

خبراقتصادی: مهندس مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپادربازدید از شرکت شامخ گفت: سال 1394 باید تمام نیازهای ارزی سایپا از راه صادرات تأمین شود.
کد خبر: ۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
به گزارش سایپانیوز مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اگر 25 درصد از محصولات سایپا صادر شود، ارز مورد نیاز گروه خودروسازی سایپا تأمین خواهد شد. وی افزود:  در صادرات بخش مهمی از فعالیت ها، لجستیکی است و با توجه به این که هزینه های لجستیکی در قیمت تمام شده اثر زیادی دارد شامخ با کاهش در هزینه های لجستیک  می تواند نقش بسیار مؤثری در صادرات ایفا کند، همچنین در بخش فروش خودرو به روش سی کی دی، عمده فعالیت ها بر عهده شامخ است. در چند سال گذشته شرکت شامخ کار خود را در ارسال قطعات منفصله به کشورهای سوریه و حتی ونزوئلا بسیار بهتر از شرکت های هم تراز خود در خاورمیانه انجام داده برای مقایسه ارسال سی کی دی خودروی مگان از ترکیه به ایران با مشکلاتی مواجه است و شرکت شامخ کمتر با این مشکلات در ارسال قطعات منفصله رو به رو است.
مهندس مدنی همچنین پیشنهاد داد که شرکت هایی نظیر شامخ فعالیت های خود را به خارج از گروه خودروسازی سایپا نیز تعمیم داده و حداکثر 50 درصد ظرفیت آن به سایپا وابسته باشد تا در شرایطی که امواج سهمگین به وجود می آید این شرکت ها دچار تلاطم شدید نشوند.
مهندس قائمی مدیر عامل شامخ نیز علاوه بر ارائه گزارش عملکرد و ارائه برنامه های توسعه بازار گفت: هزینه های لجستیکی به عنوان بخشی از قیمت تمام شده محصول به طور متوسط در جهان حدود 22 درصد است و با فعالیت های انجام شده در شامخ حتی در این 22 درصد نیز حدود 8 تا 10 درصد کاهش هزینه ایجاد شده است. مهندس قائمی مهندسی لجستیک و پشتیبانی تولید را به عنوان رسالت جدید شرکت شامخ تعریف کرد و چشم انداز این شرکت را تبدیل شدن به برترین شرکت در مهندسی لجستیک، کارآمد بودن در تجهیزات لجستیک و سرآمد شدن در عملیات لجستیک عنوان کرد.
شرکت شامخ که در سال 1377 تأسیس شده و از سال 1384 به یکی از شرکت های گروه خودروسازی سایپا تبدیل گردید، فعالیت خود را در زمینه بسته بندی و ارسال قطعات یدکی و محموله های صادراتی آغاز کرده و در حال حاضر با توسعه خدمات و محصولات خود در زمینه بسته بندی، مهندسی لجستیک، طراحی، تولید، و تأمین تجهیزات لجستیکی مشغول به فعالیت است.

برنامه ریزی برای خودکفایی ارزی سایپا در سال94 / تصاویر

برنامه ریزی برای خودکفایی ارزی سایپا در سال94 / تصاویر
برنامه ریزی برای خودکفایی ارزی سایپا در سال94 / تصاویر
برنامه ریزی برای خودکفایی ارزی سایپا در سال94 / تصاویر