:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
رییس شورای رقابت خبر داد:

نامه نگاری با لاریجانی برای تعیین تکلیف مرجع قیمت‌گذاری خودرو

رییس شورای رقابت از ارسال نامه‌ای به رییس مجلس برای تعیین تکلیف مرجع قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: مرجع قیمت گذاری خودرو به زودی مشخص می شود.
کد خبر: ۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
رضا شیوا

خبر اقتصادی - رضا شیوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت با مجلس در ارتباط با قیمت گذاری خودرو رایزنی کرده است؟ گفت: نیاز به رایزنی خاصی در این حوزه نیست اما شورای رقابت نامه ای را به رییس مجلس شورای اسلامی برای رفع ابهام تعیین مرجع قیمت گذاری خودرو ارسال کرده است.
وی ادامه داد: بنابراین باید امیدوار بود که مرجع قیمت گذاری خودرو به زودی مشخص شود.
رییس شورای رقابت همچنین از تشکیل کمیته بانک و بیمه در این شورا خبر داد و گفت: کمیته بیمه هم اکنون تشکیل شده و به زودی نیز کمیته بانک هم تشکیل می شود.
شیوا در ارتباط با تعیین تکلیف رانت 650 میلیون یورویی در شورای رقابت تصریح کرد: کارگروه کارشناسی در این زمینه تشکیل شده و کارهای کارشناسی نیز انجام شده و چندین جلسه با افرادی که در این پرونده نقش دارند، برگزار شده و به زودی این پرونده در صحن علنی شورا بررسی خواهد شد.
شیوا همچنین در پاسخ به این پرسش که 6 درصد بازار خودروی ایران توسط خودروهای چینی احاطه شده است و شورا چه اقداماتی باید برای جلوگیری از حضور خودروهای بی کیفیت چینی انجام داد؟ اظهار داشت: متاسفانه سهم بازار این خودروها روز به روز در حال افزایش است و به خودروسازان داخلی توصیه شده که تلاش کنند کیفیت تولیدات  خود را افزایش دهند و طرح های جدیدی برای انواع خودرو وارد بازار کنند چراکه چینی ها در حال ساخت خودروهایی هستند که از نظر ظاهر مشتری پسند می باشند.
وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای چینی هنوز به پای تولیدات ایران نرسیده است، گفت: هر چه تنوع خودروهای ایرانی بیشتر و کیفیت آنها بهتر باشد سهم بیشتری از بازار خواهند داشت.
رییس شورای رقابت در باره اینکه آیا وارد قیمت گذاری خودروهای خارجی نیز خواهید شد یا خیر؟ تصریح کرد: شورای رقابت برنامه ای در این خصوص ندارد و قرار نیست در خصوص قیمت گذاری خودروهای خارجی تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه قیمت خودروهای خارجی فعلا رقابتی است، گفت: درصورتی که در تیرماه توافق هسته ای صورت بگیرد تمامی بازارها از آن متاثر خواهند شد و صنعت خودرو که یکی از بزرگترین صنایع داخلی کشور می باشد نیز از مذاکرات اثر خواهد دید به نحوی که با رفع مشکل نقل و انتقالات پول بسیاری از قطعات از کشورهای پیشرفته وارد ایران می شود.
شیوا از حضور خودروسازان خارجی پس از توافق هسته ای در ایران و همچنین سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان ایرانی در آن زمان خبر داد و گفت: این موضوع در بهبود کیفیت خودروهای داخلی تاثیر گذار خواهد بود.