:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
یک اقتصاددان تاکید کرد:

ضرورت برخورد بانک مرکزی با موسسات مالی غیرمجاز

یک اقتصاددان معتقد است: موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اعتماد جامعه را نسبت به نظام بانکی سلب می‎کنند که این مسئله به نفع اقتصاد کشور و سیستم بانکداری نیست.
کد خبر: ۵۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
1420185905957_700.jpg

خبر اقتصادی - مسعود سعادت‎مهر با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید با موسساتی که نام آنها در فهرست موسسات دارای مجوز قرار ندارد، برخورد جدی داشته باشد، تصریح کرد: زمانی که اعتماد مردم به موسسات و بانک‌ها از بین برود سپرده‎های خود را نزد آنها نگهداری نکرده و سرمایه‎گذاری و رشد اقتصادی در جامعه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر موسسات اعتباری غیرمجاز بتوانند مجوزهای لازم را برای فعالیت اخذ کنند، زمینه برای اعطای تسهیلات در جامعه فراهم خواهد شد و چنین رخدادی به نفع اقتصاد است. هر چه تعداد موسسات مالی و اعتباری مجوزدار از سوی بانک مرکزی بیشتر باشد، شرایط برای سرمایه‎گذاری و رشد اقتصادی مطلوب‎تر خواهد بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه‎ پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: با رشد حجم پول در جامعه نیاز به موسسات اعتباری بیشتر از گذشته احساس می‎شود؛ رشد حجم پول، توسعه بانکداری الکترونیکی و تغییر فرهنگ مردم زمینه را برای افزایش تعداد موسسات اعتباری در سال‎های اخیر فراهم کرده است.